Bakancslista 1
Categories: Gurulások
2011-ben is mentünk egy kört. A korábbiaktól eltérően ezúttal nem Amerikában, hanem csak itt Nyugat-Európában motoroztunk, igaz nem is laza 5.000 km-t, hanem nagyjából 7 ezret 16 nap alatt.
Balu eredetileg Skóciába készült, én a francia Alpokba, Tamás Izlandra, Imiék a tengerpartra. Összejöttünk, átböngésztük a térképet aztán rajzoltunk egy útvonalat, ami egyikünk terveihez sem hasonlított, de sok dolog belekerült abból az Európa top 100-ból, amit napjaink divatos útikönyvei bakancslistaként emlegetnek. Lássunk egy gyors számvetést a leltárunkból:
- a Neuschwanstein-kastély;
- a Wieskirche;
- a Neckar folyó völgye;
- Heidelberg óvárosa;
- Dinant és az Ardennek;
- a normandiai partraszállás emlékei;
- Le Mont Saint-Michel;
- a Loire-völgy két legszebb kastélya: Chenonceau;
- és Chambord;
- Carcassone vára;
- a Pont Du Guard;
- a Millaui-viadukt;
- a Cote d’Azure;
- a Francia, majd a svájci Alpok néhány nagy hágója;
- a Lago Maggiore;
- a Dolomitok nagy hágói a Sella körül;
1. nap: 2011. 06. 10. péntek |
Budapest – Mosonmagyaróvár |
Az első napon munka után indultunk Mosonmagyaróvárra, a Nimród hotelbe.
A szállóban vacsoráztunk, Itt csatlakozott hozzánk Tamás, aki később indult, mint mi. Az ablakból néztük, ahogy elhúz a szálló előtt Hegyeshalom felé. Úgy emlékezett, hogy oda foglalt szállást.
2. nap: 2011. 06. 11. szombat |
Mosonmagyaróvár – Eisenstadt – Wiener Neustadt – Trieben – Brunn – Selzthal – Zell am See – Mittersil – Gerlos-hágó – Wiesing – Schwaz – Hall in Tirol – Telfs – Füssen 668 km, 10 óra 30 perc |
Az aznap leküzdendő távolság még Mosonmagyaróvártól is 600 km volt. Úgy döntöttünk, hogy egy részét lenyomjuk pályán, hogy még ésszerű időben odaérjünk Füssenbe. Bécstől délre az S6-ost néztük ki, aztán a Zell am See, Mittersil, Innsbruck vonalat.
Benzinkút Trieben mellett az S6-oson.
A Fertő-tavat északról megkerülve Eisenstadt és Wiener Neustadt felé indultunk. Brunnig az S6-ost követtük, onnan az S9-est Salzburg felé egészen Selzthalig, ahol végre elhagytuk az autópályákat és a következő két hétben amennyire csak lehetett elkerültük őket.
Több motoros túrázó csapattal találkoztunk aznap.
Mittersilben 14:20-kor álltunk meg egy bäckereinél. Beugrottunk enni valami sütit meg meginni egy kávét. Pékárut és gyümölcsöt is lehetett kapni. Ideáig hol többé, hol kevésbé borult volt az ég, de a nyugat felől érkező motorosok már esőruhát hordtak.
Nem telt el egy óra és mi is beöltöztünk egy buszmegállóban. Büszke voltam magamra, hogy nem felejtettem el kivenni a nadrágszáramat a csizmából – ezzel többször szívtam korábbban. Az öltözködés nem volt hiába való, mert hamarosan beértünk a nagy szürke felhők alá, ahol már vízhűtéssel motoroztunk tovább.
A Gerlos-hágóhoz érve Wald Im Pinzgaunál elfordultam jobbra a Krimmlt megkerülő hegyi útra. Ezzel elkerültük a Gerloss Mautstrasse fizetos szakaszát (B165), amely keresztül megy Krimml falun és amelyen pár euró fejében lehet áthaladni. Azért mentem erre, mert kíváncsi voltam a kerülőútra, amelyen még sohasem jártam, ellentétben a másikkal. Most már tudom, hogy nem volt érdemes kíváncsiskodni. Tigris szétrázta a fenekünket miközben igyekeztem a keskeny, töredezett aszfalton tartani. Mindemellett ez a szakasz messze nem olyan látványos, mint a Krimml-vízesésre néző széles, sima szerpentin.
A Ferienhotel Berger Füssen belvárosától néhány száz méternyire van. A recepciós lánnyal könnyen szót értettünk, mert egy nyelvet beszéltünk.
Ez egy nagyon ronda BMW Z4-es az M3 motorral. Tigris gyanakodva méregette. Attól tart, hogy elcserélném érte?
Este átmentünk a közeli vendéglőbe egy kiadós osztrák vacsorára. A felszolgáló lánnyal könnyen szót értettünk, mert vele is egy nyelvet beszéltünk.
Vacsora után kb. 9-kor esti sétára indultunk a többnyire kihalt füsseni óvárosban. Váracska, múzeum, főtér, sétáló utca, kivilágított régi házak, minden tiszta, rendezett, bajorosan tökéletes és mentes minden izgalomtól.
Aki a bajor királyi kastélyok miatt érkezik a környékre, annak inkább azt javaslom, hogy Schwangauban foglaljon szállást, ahol este is gyönyörködhet Neuschwanstein fényeiben. A Hotel garni Schlossblick-et már kipróbáltuk és bejött. Egyszer jártam erre úgy, hogy egy tóhoz közeli vendégházban aludtam, miután rémesen eláztam. Az a neve, hogy Hotel-Gaststätte Wiesbauer am Hopfensee im Allgäu. Ott körben minden szép zöld, a pincében megszárítják a ruhádat és reggel körbefuthatod a tavat.
Esti imámban azt kértem, hogy lefényképezhessem már egyszer az életben Neuschwansteint napos időben is.
3. nap: 2011. 06. 12. vasárnap |
Füssen – Schwangau – Heidelberg |
A vasárnap reggel hófehér felhőpamacsokkal díszített kék színű éggel köszöntötte Füssent. A szobánk valahol a sokadik emeleten volt – erre kevés pontot adtam a reggeli hurcolkodásnál. A “Mountain View” erkélyünk fák sűrű lombkoronájára nézett.
Tamás az útinaplóját vezeti
Lent a garázsban egy amerikai turista jött oda hozzám kérdezősködni, hogy honnan hová megyünk. Valami chopperes fazon volt, egy utazó ügynök Coloradoból, akinek az egyik nagy kedvence a Million Dollar Highway. Mi is jártunk ott két éve. Szép, szép, de a Dolomitok hágóival nem veheti fel a versenyt, vagy ha már Amerika, akkor inkább a Sierra Nevadát járnám be újra keresztbe, hosszába.
Schwangau
Kényelmesen megreggeliztünk, és 9:30-kor felsorakoztunk orral Schwangau kastélyai felé. Schwangau látnivalói Neuschwanstein, II. Lajos bajor király mesekastélya és Hohenschwangau kastély, ahol II. Lajos a gyermekkorát töltötte.
Schwangauban a rengeteg turista miatt szigorú parkolási rendet vezettek be. A motorokat a P2 parkolóban a kassza körül kell elhelyezni. A parkolójegy motoronként 2 euróba került.
Neuschwansteint végre sikerült tisztességes megvilágításban – júniusi napfényben, délelőtt 10:21-kor lefényképeznem. A Hohenschwangau kastélyról is viszonylag jó képek készültek.
Aznapi kreatívom
Wieskirche
A Wieskirche eredetileg nem volt a programban. Tudtam, hogy a közelben van, de útitervünk szerint nem arra kellett volna mennünk. A GPS nem volt kihangosítva, és elvétettem egy kanyart. Fogalmam sem volt, hogy merre menjek, de amíg a GPS újra tervezett megláttam egy Wieskirche felé mutató barna táblát. Arra gondoltam, hogy ennek még bele kell férnie a napba.
Az alábbi térképen látható, hogy kerültünk egy kicsit. Füssenből Wiesbe a B17-esen kellett volna menni. Az eredeti terv szerint Steinbach felé kellett volna elfordulnunk, ott bambultam el a kanyart.
A többiek persze követtek. Valószínűleg nem tudták, hogy akkor épp el voltunk tévedve, de utólag nem volt ellenükre a dolog.
Wiesbe érkezvén (Wies a Steingaden községhez tartozó kis falu) Európa egyik legszebb rokokó temploma helyett egy vendéglő kerthelyiségét látogattuk meg, ahol dús keblű bajor pincérlány rohangált az italokkal.
Később azért benéztünk a házba is, amit 1983-ban a Világörökség részévé avattak. Hogy kerül ide az Isten háta mögé egy ilyen drága templom? Az azóta is többször alkalmazott recept vált be. Például valakinek könnyet kell látnia a megkorbácsolt Megváltó szobrának a szemében a steingadeni kolostorban. Onnan már csak egy kis marketing és özönlenek a zarándokok. Először kápolna épül, aztán lassan egy óriási templomra is futja a bevételekből. A könnycseppeket 1738. június 14-én jelentették, a templomot 1745-54 között építették. Évente 1 millióan látogatják.
A Neckar völgye
Útvonalunkat a Neckar völgyében vezettük, amilyen hosszan csak lehetett. A Neckar menti dombokon kisebb várak állnak sorban, a falvakban pedig sok megőrzött régi épület, gerendás házak sorakoznak. Vannak, akik szerint Európa legszebb útvonalai közé tartozik a Neckar-völgy, de én azért nem írnám le a Rajna menti utat Mainz és Koblenz között, (hoppá még egy Világörökség), sem a Duna menti 3-mas utat Ausztriában.
Heidelberg
Nos, ha már megint a Világörökségnél tartunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy annak a Neckar partjai mentén elterülő Heidelberg óvárosa is részét képezi. A városka a legfelkapottabb turisztikai célpontok közé tartozik Németországban. Szerencsés voltam, hogy sok időt eltölthettem itt. Az SAP szoftver cég a Heidelbergtől délre fekvő Walldorf faluba telepítette a központját. Oda jártam tanfolyamokra.
Tetőtéri szobát kaptunk
Taxira várunk a szálloda előtt
Alien tombol egy szűk kis óvárosi galériában.
Heidelberg nyüzsgő egyetemváros. 30 ezer egyetemista, 5 ezer tudós. Itt mindig történik valami, egy zenei fesztivál, vagy egy kirakodóvásár, és ha éppen nem, akkor is van elég látnivaló, gasztronómiai élmények, bevásárlási lehetőségek.
Sétáltunk egyet az óvárosban, vacsoráztunk a sétáló utcán, aztán ránk esteledett.
Őt úgy hívják: Der Brückenaffe. Tükröt tart eléd. Egy régi motívum új megfogalmazása az Alte Brücke mellett.
Das Brückentor – az Alte Brücke kapuja
Agárdi György, 2012. július
Hello!
szép túra volt, és szuper jók a fotók. sokat mentetek, de sok minden mellett is el kellett menni, ha ilyen célokat tüztetek ki. Nem tom, hogy kevesebb több lett-e volna. Teljesítménynek elég komoly, élménynek meggondolnám.
üdv
Jó kis túra lehetett, tetszik a beszámoló eddig, a képek is profik (milyen Canon géppel fotóztatok?)
Kíváncsian várom a folytatást
Motoros üdvözlettel
Zsolt
Szia Zsolt! Egy alap optikával felszerelt Canon t1i (EOS Rebel, EF-S 18-55mm IS Kit) és egy Canon 7d képeit látod a cikkben vegyesen. A Canon EOS 7D vázon a nagy látószögű képeket egy EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM optika rajzolta. Legtöbbször a Canon EF 24-70mm f/2.8L USM optikát használtam, ami már olyan jó, hogy meg sem érdemlem. A képek eredeti minőségét sajnos a weben nem élvezhetitek, mert azt elrontom egy Photoshop makróval, ami egyéb trükkök mellett kicsinyíti, elszaturálja, élesíti és tömöríti azokat. És éjszakánként lassan-lassan készülnek a folytatások.
Üdv: Agárdi György