Nordkapp útiterv
Categories: Túratervek
Ez a terv Norvégia legfontosabb látnivalóit veszi sorra motoros szemmel. Az útiterv akkor készült, amikor még csak terveztük a 2007 évi norvégiai utazásunkat. Az indulás előtt egyévvel már elkezdtük összerakni a programot. Rögtön azután, hogy visszatértünk felfrissítettük az oldalt a tapasztalatainkkal és hozzávettük másokét is.
Kezdjük az alapoknál |
Kilencen vágtunk neki egy csapatban, öt motor két utassal és ketten a kísérőautóban. A program tervezésekor a kiinduló paramétereink a következők voltak:
- Három hetet szántunk az utazásra,
- Budapestről indulva minél gyorsabban eljutunk az Északi-fokhoz, de látni akarjuk Rovanijemit és az Inari tavakat,
- visszafelé érintjük akarjuk Norvégia top látnivalóit, a kiemelt látványosságokat és a legfontosabb településeket,
- elsősorban Tamás kedvéért hosszú komphajózásokat is terveztünk a programba
- kényelmes, előre leszervezett utazást szerettünk volna lefoglalt hostel kategóriájú, viszonylag olcsó, de lehetőleg zuhanyozós kétágyas szobákkal,
- az élelmezési költségek csökkentése és a utazási kényelmünk fokozása érdekében viszünk kísérőautót is
- a programba beiktatunk három pihenőnapot, amikor nem kell feltétlenül motorozni
- igyekszünk a napi utat 600 kilométer alatt tartani és a sok látnivalót tartalmazó területeken radikálisan csökkenteni, hogy legyen időnk és energiánk egy kicsit élvezni ezeket a helyeket.
Nem volt célunk a rohanás és mindannyian rászántunk egy nagyobb összeget az útra, amihez képest általában kedvezőbben jöttünk ki.
A terveinket kevés eltéréssel sikerült megvalósítani. Ezek közül az volt a legjelentősebb, hogy a hazafelé vezető úton Hamburg és Bécs között vonatra szálltunk a motorokkal. Ezt Marika találta ki, hogy elkerüljük a viszonylag unalmas autópályázást az élményekben teli utazás végén és végül mindenki csatlakozott a tervhez. Komoly szerepe volt ebben annak is, hogy a két utasookkal terhelt FJR gyakorlatilag lenullázta a hátsó gumiját a 7.000 kilométeren.
Saját tapasztalataink mellett begyűjtöttük mások adatait is (MGP, Hevesi Robi, Miklósi Laci) és igyekszünk javaslatokat adni azoknak is, akik budget túrát terveznek, illetve egészen más paraméterekkel vágnak neki a Nordkapp meghódításának, mint ahogy azt mi tettük.
Hova, miért? |
A kihagyhatatlan élmények listája előzetesen így alakult:
-
az éjféli nap a Nordkappnál (ezen a szélességen május 13 és július 27. között látható)
-
a Kon-Tiki múzeum (Heyerdahl) és a Viking hajó múzeum Osloban
-
Természeti látványosságok (fjordok, vízesések, hegyek)
-
Hajózás a Lofot-szigetek körül (erre nem került sor, helyette motoroztunk)
-
Fatemplomok (árboctemplomok), lehetetőleg a legnagyobbak és a legszebbek
-
Hajózás a Geiranger-fjordon
-
A norvégiai “leg”-ek kipipálása, megmászása, lefényképezése (a legszebb, a legnagyobb, a legmagasabb, a legészakibb, stb.)
-
Egy Torkosborz (gulo-gulo, rozsomák, wolverine) megtekintése – ez nagy kihívás, igaziból nem is sikerült
-
Uppsalai egyetem – ezt is kihagytuk
Ugyancsak több szavazatot kapott a “ti csak menjetek elől, mi majd megyünk utánatok”. H Zoli jéghotelt is szeretne látni, erre azonban valószinüleg nyáron kevés esélyünk lesz. A Jukkasjärvi nevű faluban található híres kirunai jéghotel Svédországban ugyan közel esne az útvonalunkhoz, de csak áprilisig üzemel.
MGP szerint a legfontosabb látnivalók Norvégiában a következők:
-
Nordkapp,
-
a Lofoten szigetek,
-
a Geigragner fjord,
-
Trollok utja,
-
a Heddal-i fatemplom,
-
Bergen dülöngő házai,
-
a Trondheimi katedrális,
-
Viking-múzeum,
-
Prédikálószék
Én így utólag a következő listát raktam össze (a GPS adatokat lejjebb egy külön fájlban mellékeltem):
Top természeti látványosságok, amiket láttunk is és mégegyszer megnézném:
-
Éjféli nap az Északi-foknál (vacsorával és pezsgőzéssel lenne az igazi)
- Norvégia látványútjai, kiváltképp az északi-fok környékén a rénszarvasokkal, a látványút a Dalsnibba hegytől délre, a Lom és Urnes közötti út, stb.
- a Lofoten-szigetek falvai és hídjai (itt van egy Viking múzeum, de azért szerintem nem kár)
- Geiranger és környéke, kilátók a Dalsnibba hegyen, kilátó Geiranger felett a déli oldalon és a Sasok útja az északi oldalon
-
A Trollok lépcsője és az attól délre elterülő fennsík, valamint a Trollok fala
-
Voringfossen vízesés
-
az Inari-tavak Finnországban
-
komphajózás a Geiranger fjordon
Civilizáció
-
Bergen, kiváltképp a kikötő a hanza kereskedőházakkal
- Oslo múzeumai, kiváltképp a Fram (R. Amundsen), a Kon-Tiki (Thor Heyerdahl), a Skanzen, a Viking hajó múzeum, Oslo belvárosa és kikötője
-
Trondheim óvárosa és faházas lakónegyede a bicikli felvonó és környéke
-
Cölöptemplomok (Lom, Urnes, …)
-
az Engholm Husky lodge Karasjokban
-
Rovanijemi Finnországban
-
a Color Fantasy nevű komphajó Oslo és Kiel között
Amit nem láttunk, de legközelebb talán nem hagynánk ki:
-
az Atlanti-út
-
Andalsnes
-
a Prédikálószék
-
Lillehammer
-
Alta sziklarajzai (ezt Zoliék megnézték, de nem voltak annyira elvarázsolva, mint az UNESCO)
Vannak helyek, amiket láttunk ugyan, de zokszó nélkül kihagynám őket egy következő utazásból. Ilyenek voltak Tromso, Bodo, Bronnoysund, általában az északabbra fekvő nagyobb települések.
Foto: Google Earth
Az időszak megválasztása és az időjárás |
Az időjárással kapcsolatban készüljünk fel a legrosszabbra is. A norvégiai útibeszámolók jelentős részében esik az eső és nem egyszer kibírhatatlan szél fúj. A hazahozott fényképek nagy része szürke a vastag felhőtakaró által megszűrt erőtlen fények miatt. A napfényes, kék éghez szerencse kell. A Nordkappon azt mondták a helyiek, hogy négyszer kell ide jönni ahhoz, hogy egyszer süssön a nap.
Nekünk minden másnap esett az eső, bár az is igaz, hogy többnyire inkább csak szemetelt, mint zuhogott. Nagy szerencsénknek tartom, hogy ahol igazán fontos volt, hogy süssön a nap, ott éppen sütött, vagy legalább kisütött egy kis időre. A víz elleni védelmed legyen nagyon átgondolt. Ne ess abba a hibába, amit pld. Tamás elkövetett, hogy vadonatúj, esőt még nem látott csizmában jött el, ami aztán felszívott neki minden vizet. Ne felejtsd itthon a hajszárítót, amivel rendbe teheted az átázott cuccaidat esténként.
Az éjféli nap a Nordkappnál május 13 és július 27. között látható. de ara is érdemes figyelni, hogy a magas hegyi utak, mint pold. a Trollok lépcsője csak május közepén-végén nyit ki, tehát az utazáshoz a június és a július a legalkalmasabb hónapok. M. Laciék májusban mentek ki és sokat fáztak. Nekünk júliusban a magas északi vidékeken 15-20 fokos volt a levegő és a leghidegebbet – 8 fokot – a Nordkapp alagút alján mértük.
A programunk |
Az indulási dátumot mi a komp menetrendhez igazítottuk. Az alábbi három hetes programot magunknak találtuk ki, ezért tartalmazhat sok olyan elemet, amit megváltoztathatsz annak érdekében, hogy olcsóbb, vagy akár rövidebb legyen a kirándulás. Ilyen például a sok kompozás, illetve a három pihenőnap.
Nap | km | Útvonal | Program | Szállás |
1 |
642 |
Budapest – Vác – Banska Bistrica – Zilina – Bielsko Biala – Katowice – Czestochowa – Lodz |
Indulás korán reggel, érkezés Lodzba, szállás elfoglalása |
Lodz |
2 |
364 |
Lodz – E75, 1. sz. főút, Torun – Gdansk – behajózás |
Indulás reggel 9-kor. Érkezés Gdanskba kb. 14-kor. |
A kompon alszunk. Polferries, kabint is rendelni kell a jegy mellé. |
3 |
558 |
Nynäshamn kompkikötő – Upsala – Timra – Örnsköldsvik |
Érkezés és kiszállás 12 órakor. |
Örnsköldsvik |
4 |
620 |
Örnsköldsvik – Umea – Tornio – Rovaniemi |
Korai indulással végig a part mentén Svédországban, majd Finnországban Rovaniemi-ig. |
Rovaniemi |
5 |
445 |
Rovaniemi – E75 Sodankyla – Ivalo – Inari – E4 Karasjok |
Korai kelés, indulás 9-kor. |
Engholm Husky lodge |
6 |
266 |
Karasjok – Lakselv – E6 – E69 – Nordkapp |
Karasjokból indulás 10-kor |
Nordkapp camping |
7 |
545 |
Skarsvag – E69 – E6 – Alta – E6 – Orbakken – Badderen – Djupvik – Olderdalen – Odden – Falsnes – E8 – Overgard – Tromso |
Indulás 10-kor. |
Tromso |
8 |
554 |
Tromso – Sorvagen |
Indulás 10-kor |
A |
9 |
0 |
Pihenés, illetve a Lofot-szigetek megtekintése, esetlag hajózás a szigetek körül. Korán fekszünk és másnap korán indulunk tovább. |
maradunk |
|
10 |
425 |
Sorvagen komp – Bodo – 80 – Fauske – E6 – Rognan – Rana – Mosjoen – Trofors – Brenna – 76 – Tossentunnelen – Bronnoysund |
Indulás komppal 7-kor Moskenesből |
Bronnoysund |
11 |
371 |
Bronnoysund – 17 – Vennesund – Solstad kompon – 17 – Hoylandet – 775 – Gartland – E6 – Steinkier – Stjordal – Trondheim |
Indulás 10-kor |
Trondheim |
12 |
405 |
Trondheim – E6 – Melhos – Oppdal – 70 – Sunndalsora – Eidsvag – 62 – Afarnes – 660 – Andalsnes 64 – Trollok fala – Trollok útja 63 – Linge – Eidsdalen komp – Geiranger |
Indulás korán 9-kor. |
Valldal |
13 |
0 |
Geiranger – Geiranger |
Pihenő program: Végighajózás a fjordok fjordjának nevezett Geiranger-fjordon, vízesések, kirándulás a Dalsnibba kilátóhelyre |
maradunk |
14 |
472 |
Geiranger – 15 – Lom – 55 – Skjolden – Urnes – komp Solvorn – Sogndalsfjora – Hella – Tjugum komp – 55 – Balestrand – Hoyanger – Vadheim |
Indulás |
Dragsvik |
15 |
162 |
Vadheim – E39 – Lavik – 607 – Leirvik – 57 – Rysjedalsvika – Rutledalen komp – Slovag – Leirvag komp – 57 – Lindas – Knarrviki -E39 – Bergen |
Indulás 9-kor, a kompot el kell érni |
Bergen |
16 |
483 |
Bergen – 7 – Bruravik – Brimnes komp – Gol – Honefoss – E16 – Oslo |
Bergen felvonó |
Oslo |
17 |
0 |
Oslo látnivalói |
maradunk |
|
18 |
0 |
Osloból komppal Kielbe megyünk |
Késői kelés,délelőtti program és ebéd lehet Osloban |
A kompon alszunk. |
19 |
100 |
Kiel – Hamburg |
Indulás 0930-kor Kielből |
Vonaton hálókocsiban |
20 |
260 |
Bécs – Budapest |
Többségében autópálya |
Budapest |
Kompjáratok |
Ajánlott linkek |
URL |
Ez az igazi kompos honlap, amin minden rajta van. | http://www.ferrylines.com |
Majdnem minden kompjárat itt is lekérdezhető. A lengyelek nincsenek benne. | http://www.aferry.co.uk |
Color Line | www.colorline.com |
DFDS Seeways | www.dfdsseaways.com |
Fjord Line | www.fjordline.com |
Silja Line | www.silja.com |
Smyril Line | www.smyril-line.com |
Stena Line | www.stenaline.com |
Polferries | www.polferries.pl |
Komp kifelé: Gdansk – Nynasham http://www.polferries.pl
A Polferries járataira Budapesten a Perle Tours-nál árulnak jegyet. Foglaláshoz az adatainkat és a jegyárak 40%-át kérik. A foglalás e-mailen is ontézhető. A teljes összeget egy hónappal az indulás előtt kell befizetni. Forinttal fizethetünk (normál napi árfolyamon számolnak), foglalásonként egyszeri 2.000 Ft-ot számolnak fel. A foglaláshoz szükséges adatok:
- név,
- az utazó életkora években,
- útlevél száma,
- jármű tipus (pl SEAT ALHAMBRA vagy BMW R1200GS),
- jármű fajta (személygépkocsi/motor/utánfutó),
- jármű hossz/magasság
Cím: 1026 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 41.
Email: perle@externet.hu
Email: perletours@externet.hu
Web: www.externet.hu/perletours
Tel: (1) 317-1710 T/F: (1) 266-7871, (1) 212-1016
(H-Cs 9-17, P 9-16).
Komp árak Gdansk – Nynasham viszonylatban (Perle Tours Ft. árak 2007. jan.) |
[Ft] |
1 autó+2 fő+1db 2 ágyas belső kabin |
69 300 |
1 motor+1 fő+1 db 2 ágyas belső kabin |
44 700 |
1 db motor+1 fő |
28 500 |
1 motor+2 fő+1 db 2 ágyas belső kabin |
64 800 |
1 felnőtt menetjegye jármű nélkül |
20 100 |
kétágyas külső (ablakos) kabin |
9 300 |
két ágyas belső (ablak nélküli) kabin |
8 100 |
Összesen |
Komp hazafelé: Oslo-Kiel http://www.colorline.com/
Ha az Oslo-Kiel hajóval jövünk haza akkor a MahartTours jegyirodában, lehet a net-en látható árért hajójegyet venni. Javasolják, hogy EURO-ban fizessünk náluk, mert ők rosszul váltják a Ft-ot. Eurót is adnak vissza. A vásárláshoz el kell vinnünk a pénzt és az adatainkat. Megkapjuk a kiállított jegyeket, nem utalványt vagy voucher-t. Összesen egyszeri 7 Eurót tesznek rá az egész foglalásra. A korai foglalások esetén itt is 40% előleget kérnek, a teljes összeget egy hónappal az indulás előtt kell kifizetni.
1056 Budapest, V. kerület, Belgrád rkp.
Telefonszám:. 1/484-4012. Fax:. 1/318-7740.
E-mail:. tours@maharttours.com.
A ColorLine üzemelteti a térség leg-leg-leg hajóját, az M/S Color Fantasy-t, azt mondják, ilyen pazar hajó nincs még egy. 2007 decemberben fogják üzembe állítani a testvérét. A linken érdemes megnézni a hajóról készült videókat.
A kompjegy vásárláshoz szükséges adatok:
- név,
- születési idő,
- hely,
- anyja neve,
- lakcím,
- útlevél száma,
- jármű tipus (pl SEAT ALHAMBRA vagy BMW R1200GS),
- jármű fajta (személygépkocsi/motor/utánfutó),
- jármű hossz/magasság,
- rendszám,
- forgalmi emgedély szám.
Komp árak Oslo – Kiel viszonylatban (MAHART Tours EUR árak 2007. jan.) |
Költség |
1 motor+2 fő ablak nélküli kabinnal |
123 319 |
1 motor+1 fő ablak nélküli kabinnal |
89 265 |
1 autó +2 fő ablak nélküli kabinnal |
123 319 |
1 motor+2 fő ablakos tengerre néző kabinnal |
133 639 |
Kezelési költség |
1 806 |
Összesen |
Szállások |
Hogyan spórolhatsz?
Nagyobb rugalmasságot biztosít, ha nem foglalsz szállást előre. MI főszezonban, szombaton és vasárnap is találtunk egy-egy szobát, még a legzsúfoltabb városokban is. Ha alacsonyabb színvonalú szállással is megelégszel, akkor a “Rom” – kiadó szoba, és “Hytte” – turisztaszállás feliratokat keresd. Robi legdrágábban 270 NOK-ért szállt meg Norvégiában, ami kb. 8.500 Ft. A mi legdrágább szállásunk két főre 1.190 NOK volt, kb. 36.000 Ft.
A hostelekről:
A hostelek kultúrált és olcsó szálláshelyek, sajnos általában ennek megfelelően tele is vannak, tehát jobb, ha előre foglalod őket. Az árban van reggeli, nincs törülköző és ágynemű, de azt lehet bérelni (kb. 2 eFt.). Egy kétágyas szoba ára lefordítva kb. 15-17 eFt. A Vandrerhjem, aminek a linkjét lejjebb megadom, csak egy a hostel hálózatok közül.
Hogyan keress szállást foglaláshoz?
Ha foglalni akarsz szállást, akkor a leghasznosabb segítséget szerintem a Google Earth nyújtja. Példátlanul nagy szállás adatbázis minden szükséges adattal, műholdról készült fényképpel. Érdemes gondosan áttanumányozni az alsó ablakot, amely a kis névjegyekben található “mer info” (további információ) linkekel nyitható ki. A jobb oldali oszlopban vannak a web linkek, telefonszámok, különböző formátumú GPS adatok, link a Google Maps-hez és mindenféle egyéb hasznos dolog. Az internetes keresés messze nem hozott annyi eredményt, mint a Google Earth egymaga.
Tetszett az is, hogy a Lonely Planet Skandinávia könyvében található némi összehasonlításra alkalmas értékelés a szállásokról.
Szálláskereséshez ajánlott linkek |
URL |
|
Hostelek Norvégiában | www.vandrerhjem.no | |
Szállodák Norvégiában | www.hotelstravel.com/norway.html | |
Norvégiai szálláshelyek a Google Earth-ön | GoogleEarth | |
A szállások egy része hostel, amelyhez célszerű Magyarországon megvenni a hostel tagsági kártyát. | Mellow Mood |
Térképek, könyvek |
Az utazáshoz mi a Freytag & Berndt Norvégia térképeit vettük meg. A négy térképből álló sorozat 1:250 000, vagy 1:400 000 méretarányú térképekből áll. A déli területek térképei részletesebbek. A Freytag & Berndt budapesti térképboltja itt található:
1053 Budapest, Kálvin tér 5.
Telefon: (36-1) 318-5844
Fax: (36-1) 411-0328
E-mail: bolt@freytagberndt.hu
Térképek és kiadványok |
Költség |
Skandinávia, a Lonely Planet útikönyvsorozata alapján, Park Könyviadó, 2006. |
7 500 |
Panoráma országkalauzok, Norvégia, Medicina Könyvkiadó, 2001. |
2 350 |
Nyitott szemmel, Skandinávia, Kossuth (MGP ezt ajánlja) | |
Freytag & Berndt: Norge 1:600.000 |
2 500 |
Freytag & Berndt: Mid Norway (Trondheim – Lillehammer – Alesund) 1:250.000 |
2 500 |
Freytag & Berndt: Norther Norway (Narvik – Bodo – Namsos – Lofoten) 1:400.000 |
2 500 |
Freytag & Berndt: Norwegen Nordkapp (Hammerfest) 1:400.000 |
2 500 |
Freytag & Berndt: Norwegen Süd (Oslo – Bergen – Stavanger) 1:250.000 |
2 500 |
Összesen |
20 350 |
Hasznos linkek |
Az alábbi linkeken találsz érdekes információt (a miénken kívül):
Ajánlott linkek |
URL |
|
Norvégia turisztikai lapja | www.visitnorway.com | |
Norvégia turisztikai lapja | www.travelnorway.com/ | |
Lonely Planet | www.lonelyplanet.com/worldguide/destinations/europe/norway | |
Planetware | www.planetware.com | |
Linkgyűjtemény | www.norvegia.lap.hu/ | |
Norvégia hivatalos magyarországi honlapja | http://www.norvegia.hu/ | |
Motoros közlekedés Norvégiában és norvégiai motorozások videon | http://www.roadmc.com | |
MGP a következőket javasolja: |
- A térképekhez: én egy lepedőméretű Michelin térképet használtam, hibátlan volt, még Gyuri hozta nekem. Toma valami egyszerűbbet hozott de a GPS szerint ment. Vakarta is a fejét mikor két napra elromlott.
- A navigációtól nem kell félni, nem sok elágazás van Norvégiában.
- Könyvnek én kiemelkedően a Nyitott Szemmel sorozatot ajánlom.
- Ajánlom még egy országon belüli kompmenetrend beszerzését, mindenképpen frisset. Nekünk egy éves volt, ezért hagytuk ki a Viking-múzeumot, mai napig bánom, aztán három órát vártunk mert abban az évben korábban indult a komp.
- Nem mindegy, hogy a napi 2-4 kompozásnál melyiknél érdemes megvárni a kompot és melyiknél megkerülni a fjordot (ha lehet). Van hogy 2 óránként jár a kis komp és egy óra a kerülő. Egy ilyen kerülőnél viszont majdnem a benzint szívtuk meg, mert a mellékúton nem volt benzinkút. Illetve egy zárt volt napközben.
- Szerintem a legfontosabb látnivalók: Nordkapp, a Lofoten szigetek, a Geigragner fjord, Trollok utja, a Heddal-i fatemplom, Bergen dülöngő házai, a Trondheimi katedrális.
- Jegyet nem érdemes venni minden oszlop ki van tapéztázva a belépő matricával. (ilyet csak egy helyen láttam – AG)
- Amit sajnálok, hogy kihagytuk az a Viking-múzeum és a Prédikálószék, bár ehhez sokat kell mászni! A legtöbb kialakul menet közben.
- Számítsatok rá hogy Norvégiában fanyalognak az Euro-ra kp-ban. Aprót szokás szerint nem fogadnak el és nem adnak vissza EU-ban. Szerencsére még a kompkezelő övén is van kártyaleolvasó.
Költségeink összesen: |
A végelszámolás szerint az alábbi költségeink voltak két főre:
Költségek |
Költség |
Szállás (19 éjszaka két főre, amiben benne van a két hosszú kompjárat és a vonatozás ára is. Az Oslo-Kiel komp 123 eFt. volt, a Gdansk – Nynasham 64 eFt, a Hamburg – Bécs vonat pedig 91 eFt.) |
450 000 |
Tankolás (7 000 kilométerre) |
145 000 |
Étkezés (20 teljes nap két főre, amiben benne van, hogy kb. 18 alkalmommal itthon bevásárolt konzervet ettünk, ugyanakkor többször költöttünk drága éttermekben is) |
115 000 |
Mindenféle apróság (múzeumi belépők, könyvek, ajándéktárgyak, köztük az elveszett iPodom pótlása 50 eFt-ért.) | 133 000 |
Utazással kapcsolatos kiadások (fizetős utak, alagutak, kompdíjak) |
79 000 |
Összesen |
922 000 |
Hol lehet spórolni?
- Lehet Tallin felé menni és Helsinkibe kompozni, ami olcsóbb. Visszafelé is lehet kevesebb komppal jönni – olcsóbban, mint 187 eFt – és nem vonatozni a végén közel 90 ezerért.
- A kompon nem kell feltétlenül kabint venni. Van olyan komp is, amelyiken ez kötelező, de lehet másikat választani.
- A szállást lehet sokkal olcsóbban megoldani, mert szobákat (Rom) és turistaházakat (Hytte) mindenhol gyorsan találhatunk. Mi többször laktunk drága szállodákban, pld. Bergenben, Valldalban, Tromsoban.
- Az étkezési költségek visszafoghatók valamelyest konzervekkel, de a konzervek ott sem sokkal drágábbak, mint itthon. Mi vittünk kísérő autót, amelynek a költségeihez hozzájárulunk fejenként 25.000 forinttal. Az élelmiszerekkel szerintem nem spóroltunk ennyit, de a csomagok és a kényelem sokat számított.
- A tankoláson viszonylag keveset spórolhatsz, bár az 1.300 cm3-es FJR-em fogyasztása szerintem magasabb, mint az átlag.
Mindent összevetve két főre 3 hetet alaphangon, luxus nélkül szerintem nagy biztonsággal ki lehet hozni 500.000 Forintból. Egy fő egy motorral cc. 350 eFt. körül lehet.
GPS adatok |
GPS adatok letöltése |
|
Ebben a fájlban összegyűjtöttem Norvégia top látnivalóinak a koordinátáit, valamint utazásunk némiképp letisztított nyomvonalát. A fájl Garmin MapSource szoftverrel közvetlenül betölthető, vagy GPSBabel-lel más formátumra konvertálható. |
Agárdi György, 2007. augusztus 13.
Kedves György!
Jövőre Júniusban terevezek egy hasonló túrát, nagyon hasznos volt az összefoglaló amit írtál, sokat merítek belőle utam tervezéséhez, kérlek ha szabad kérnem a látnivalós fájlt Garmin eszközömmel jól tudnám használni.
Kérlek küld meg nekem ha szabad kérnem.
Kedves Gyuri!
Én 2018-ban tervezek egy hasonló norvég túrát. A tervezésben nagy segítség lenne, ha megkaphatnám a GPS file-t. Sajnos erről az oldalról nem sikerült letöltenem. Köszönettel: István
Highly affordable essay producing providers that continuously fulfill your academics necessities | all buy is 100% plagiarism-free!
http://www.manslifedaily.com/uncategorized/knowledgeable-professional-essay-writers-4/
Gratulálok a túrához egy életre szóló élmény lehetett. Én idén augusztusban fogok nekivágni a Nordkappnak annyi különbséggel, hogy Tallinn felé megyek és Svédország-Dánia közt a kompot is mellőzöm. Köszönöm a beszámolót, hasznos dolgokat találtam itt is!
Köszönöm a segítséget, alapos, mindenre kiterjedő a beszámoló. Remélem, nem változtak sokat a dolgok /költségek/ az elmúlt 2 év alatt /a Trollok útja biztos nem/.
Üdv Ákos
Gratulálok az úthoz, szuper lehetett.Nekem is egyik titkos vágyam egy hasonló kör megtétele.
Amiért hozzászólok, viszont az az, hogy szeretném kifejezni a köszönetemet ezért az alapos beszámolóért.Igazán részletes, és nagyon hasznos sok mindenre figyelmet felhívó, korrekt írás.Maximális köszönet érte.Persze MGP-nek is…:)
HÚÚÚÚÚ
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=265584&highlight=africa+twin+INDIA
éa 1 ilyen?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=265584&highlight=africa+twin+INDIA
Jól emléxem, hogy valami ‘útifilm’-et emlegettél még tavasszal a nordkapp kapcsán ?
Ez elkészült, vagy az eső meggátolta a dokumentumfilm elkészültét ?
Köszönöm – a többi Mozillás kolléga nevében is !
És ha már a hibák : megkaptad a levelet, amiben a saját cekkemben vétett "szarvas-hibát" leplezem le ?
Péter ismét nekifutott és most sikerült kijavítania a hibát. Kösz, hogy szóltál. Üdv. AG
A cikkben szereplő táblázat CSAK EXPLOLERREL működik rendesen ! (Mint ahogy a "hozzászólás küldése" rész is…