Motorozás Chilében és Peruban

Motorozás Chilében és Peruban

16 napos motorostúra Dél-amerikában? Már jól hangzik! 3800 km az úton, sivatagokban, magashegyi utakon, indiánok és telepesek között. Páratlan élmények és kalandok az inkák ősi földjén, ezúttal csak két keréken.

Látnivalók

  • Atacama – a világ legszárazabb sivataga
  • San Pedro – az egyik legszebben megmaradt régi gyarmati sivatagi város. Külszíni sóbánya, flamingótelep, templom, gejzírek, múzeum
  • Hold völgye
  • Humberstone, Santa Laura – szellemvárosok
  • Arequipa – Peru második legnagyobb városa, a város központja az UNESCO Világörökség része. A város mellett az ország legszebb vulkánjai emelkednek
  • Colca völgy és kanyon – a Föld legmélyebb kanyonja
  • Sacred Valley – Urubamba völgye
  • Machu Pichu – inka romok
  • Urubamba – Puno: Titikana tó – úszó szigetek

Szállás, étkezés

  • Utunk során három és négy csillagos szállodákban éjszakázunk. A szállást és a reggelit tartalmazza a túra ára.

Járművek

  • A túra BMW 650 GS/Dakar motorokon fut, de lehet nagyobb gépet is igényelni (BMW 1150 GS, BMW 1200 GS).

Egészségügy

  • Chile: Az egészségügyi helyzet európai mércével is jónak mondható, a Chilébe utazóknak nincs szükségük védőoltásra, vagy más különleges óvintézkedésekre. Ezzel együtt a csapvíz és az utcai árusok által kínált élelmiszer fogyasztása nem ajánlott.
  • Peru: Lehetőleg ne fogyasszunk mosatlan gyümölcsöt! Csapvíz fogyasztása tilos. A dzsungelben előfordul maláriaveszély, ezért javasoljuk a gyógyszeres védekezést.

Belépési engedély

  • Chile: A magánútlevéllel rendelkező magyar állampolgárok 90 napra turizmus vagy üzleti tárgyalás céljából vízummentesen utazhatnak be Chilébe.
  • Peru: nem szükséges.
 Túraútvonal

Antofagasta – San Pedro – Iquique – Humberstone – Santa Laura – Tacna – Arequipa – Cusco – Saqsaywan – Ollawtaytambow – Pisac – Urubamba – Tacna – Arica
Motorral megtett tvonal hossz: kb. 3800 kilométer.

 

1. nap: Antofagasta

Kimerítő utazás után szállunk le a chilei Antofagastában. A vidék a holdra emlékeztet, a repülőtérről a város felé vezető úton azon tűnődünk, hogy vajon mi a fúrcsa ezen a tájon.

A kérdésünkre később kapunk választ: a éves 1mm csapadék a ludas. A túra itt veszi kezdetét másnap reggel, a világ legszárazabb sivatagában észak felé, Peruhoz közelítve.

2. nap: San Pedro

Napközben hosszú órákon keresztül nem nagyon láttunk településeket, szinte betonná keményedett földutakon motorozunk egész nap az Atacama sivatagban. San Pedro az egyik legszebben megmaradt régi gyarmati sivatagi város. Kicsit Szentendrére emlékeztet. Az éttermek tetején nincs tető, középen nyít tűz lobog. Nincs is szükség tetőre, hiszen az eső sohasem esik…

Útközben megcsodálunk egy külszíni sóbányát, és egy flamingótelepet. A falu templomát 1745-ben építették, a templomnak van teteje: sárból. A gerendákat a környéken található hatalmas kaktusztörzsek szolgáltatták. Mivel Chilében vagyunk, az esti vacsorához bátran kóstoljuk kiváló helyi borokat! San Pedroba érkezünk az esti órákban.

3. nap: A gejzírek – buszos kirándulás

Korán kelünk: felbuszozunk 4280 méterre a gejzírek völgyébe. A kitörések reggel 7 előtt a legaktívabbak, ezért hamar oda kell érnünk. Fantasztikus élmény közelről látni a feltörő forróvizet.

Óvatosan szabad csak megközelíteni a krátereket, korlát sehol sincs. Hozzunk fürdőruhát, lesz lehetőség gejzírfürdőt venni a reggeli után (ahol a tojást szintén egy mikrokatlanban főzzük meg!). A korai órákban igen hideg lesz, gyakran 0 fok alá esik a levegő hőmérséklete.
Délben érünk vissza a faluba, ahol megnézzük a helyi múzeumot 11000 év történelmével.

4. nap: Iquique, 490 Km

A Tocopilla óceánparton motorozunk észak felé. Az első megállónk a “Hold völgye”, ami még az előző napoknál is jobban hasonlít éjszakai égitestünk kietlen felszínére. Ránézésre itt soha az életben nem esett eső. Kietlen sziklák, homok, és mindez csak egyszín barnában, hihetetlen látvány.

Az erőnk csak egy homokbucka megmászására futja (viszont az 10 emelet magas!). A hőmérő higanyszála 37 foknál áll meg, ami nem nagy kunszt az omszki tónál, csak ott lehet fürödni és van hideg sör. Itt viszont 200 Km hatótávolságban az égvilágon semmi sincs.
Ahogy leérünk az óceánpartra, a hőmérséklet 17 fokra esik vissza. Sok halászfalut hagyunk magunk mögött, amíg estére Iquiqueba érkezünk.

5. nap Tacna, 365 km

A mai nap Tacna felé vesszük az irányt, útközben megállunk régen kihalt szellemvárosokban: Humberstoneban és Santa Laurában, amelyek egykor hatalmas nitrátbányák munkásainak adtak otthont a sivatagban – ma azonban Csernobil képét mutatják, sugárzás nélkül. Megtekintjük a régi gépeket (Európából importálták a nagy részét) és az úszómedencét:). Átlépünk Peruba, a határon 7 pecsétet kell begyűjtenünk, a tapasztalt spanyol vezetőnk nélkül a mutatvány lehetetlen lenne. A hotelben WIFI működik minden szobában, az elektromos hálózathoz kétfajta csatlakozóval férhetünk hozzá, de csak az egyik kompatibilis a magyarral…

6. nap: Arequipa, a fehér város, 380 km

Változatos tájakon visszamotorozunk Arequipaba, ami Peru második legnagyobb városa és az ország legszebb fekvésű települése is egyben. A parti sivatagon megyünk keresztül, majd emelkedünk az Andok gerincein, ahol hófödte csúcsokat és vulkánokat látunk.

Arequipa, ami a gyönyörű fehér falairól és a vulkanikus közetből épült gyarmati házairól híres, a Chachani és a Misti hegyek mellett fekszik. A város központja az UNESCO Világörökség része: a barokk templomok (Santa Catalina) és középületek hűen tükrözik a gyarmati időket, valamint igen finom fogásokat ehetünk a rengeteg helyi étterem széles választékából. A város mellett az ország legszebb vulkánjai emelkednek: El Misti (5822 m), Chachani (6075 m), Pichu-Pichu (5669 m). Mind közül az El Misti a legszebb, tökéletes kúpos és hófödte vulkáni formájával.

7. nap: Colca völgy

A Colca völgy és kanyon Peru egyik leghíresebb látványossága. A National Geographic szerint az Amazonas innen ered. A folyó félelmetes katlant vág a hegyek között 50 kilométeren keresztül, körülvéve régi spanyol falvacskákkal, a földrengések által megtépázott templomokkal, és az alacsony emberkékkel, akik Andok-beli színes népviseletben mosolyognak ránk. A völgy legmagasabb pontja az Ampato csúcs: 6288 méter magasan fekszik.

8 . nap: Colca kanyon

A föld legmélyebb kanyonja, Canconál eléri a 3600 métert. A völgyben ősidők óta a Cabana (kecsua) népcsoport, még a hegyekben a Collaguák élnek. Könnyű megkülönböztetni őket a színes kalapjaikról.
Az utcagyerekek gyakran árulnak kötött ujjbábukat, közöttük kondorkeselyűt is kb. 60 forintért. Itt azonban kis szerencsével láthatjuk az igazit is!

9. nap: Cusco

A túra leghosszabb napja. Korán indulunk Arequipából. A környék hegyei 3700-4500 méter magasan tornyosulnak felettünk. A táj leírhatatlanul szép, az utak jó minőségűek. Csak az útszéli pásztorkutyákra kell figyelni, ők nem mindegyik Kresz szabállyal vannak teljesen tisztában, jól fog esni a pihenés, amikor megérkezünk az esti órákban Cuscóba.

10-11. nap: Cusco

Egész napos kisbuszos kirándulás: Cusco és Saqsaywan nevezetességeinek felfedezése. Pihenés, feltöltődés, élvezzük Dél-Amerika egzotikus napjait.

12. nap: Kirándulás a környéken: Ollawtaytambow és Pisac

Körbeutazunk a völgyben, piacokon vásárolgatunk, koloniális falvacskákban fotózunk, és sétálunk.
A délután folyamán megkóstoljuk a kukoricából készített sört is, miközben a békaszáj-játék rejtelmeiben merülünk el (érmével kell beletalálni egy bronz béka szájába egy méterről).

13. nap: Machu Pichu

Felvonatozunk Machu Pichu romjaihoz, reggel 6 órakor indulunk és 9:30 órakor érkezünk meg, vissza délután 3 órakor indulunk. Megcsodáljuk az inka romokat, átéljük az egykori város fantasztikus kisugárzását, élvezzük a csendet.

14. nap: Urubamba – Puno, 386 km

Meglátogatjuk az úszó szigeteket a Titikana tavon, ahol emberek nádházaikban élnek. Kb. 3.800 méteren motorozunk tovább.

Ma itt az alkalom, hogy a kulináris élvezeteknek is hódoljunk: megkóstolhatjuk a sült tengerimalacot!

15. nap: Puno – Arica, 630 km

Ma is hosszú utat futunk, és egyben megmásszuk a túra legmagasabb szerpentinjét is, a GPS 4767 métert mutat, reggel havazott…A hőmérő ma 10 és 42 fok között ingázik. Este búcsúvacsora Aricában

16. nap: Santiago – Budapest

Santiagóba repülünk, majd madridi átszállással Budapestre.

 Költségek

Az ár tartalmazza:

  • háromnyelvű túravezetést (német, spanyol, angol)
  • Santiago – Antofagasta / Arica – Santiago belső repülőjegyeket
  • 3* és 4* szállodákat reggelivel
  • üzemanyag
  • welcome és búcsuvacsora, alkoholfogyasztás nélkül
  • oldaltáskák, tanktáska és 60 literes vizhatlan táska
  • Chíle térkép
  • az összes dokumentum a Chíle/Peru határátkeléshez
  • Urubamba – Machu Pichu vonatjegyek és transzferek
  • Cusco városnézés és belépő a kulturális központba
  • idegenvezetés magánbuszon Pisaq és Ollantaytambo városokba
  • nemzetközi kötelező biztosítás
  • Chilei kötelező biztosítás
  • motortárolás
  • idegenvezetés és hajójegy az Uros szigetre Punóban
  • idegenvezetés és transzfer a gejzírekhez San Pedro de Atacamában
  • motorvisszaszállítás
  • műholdas telefonon ingyen hívás/üzenetfogadás
  • WIFI a legtöbb szállodában

Árak:

  • 1.258.000 Ft Motoros BMW F650GS
  • 1.460.000 Ft Motoros BMW F800
  • 1.510.000 Ft Motoros BMW R 1200GS
  • 570.000 Ft Utas a motoron
  • 150.000 Ft Egyágyas felár

Indulások:

  • 2010. május 10.
  • 2010. augusztus 17.

További információért hívd fel a túravezetőt: Nagy Zsolt, 30-9-505-355.

Nagy Zsolt, 2009 október 20.

Tags:

No Responses to “Motorozás Chilében és Peruban”

  1. Zsifi október 31, 2009 at 1:39 du. #

    Helló!

    A Titikana tavat javítsátok ki TITICACA-tó-ra..

    üdv Zsifi

Szólj hozzá!