Moldva menti várak
Categories: Gurulások
Ezt a cikket Menyus küldte el nekünk 2005. augusztus végén. Ő a Fórumba írta be, én átemeltem ide, mert itt bele tudtam csempészni néhány linket a légi felvételekkel és így talán még többen elolvassátok.
Túra útvonal |
“2005. 08. 18-22-ig egy felejthetetlen motoros túrán voltam feleségemmel Csehországban, a felduzzasztott Moldva környékén. Ez az a hely, amiről a Magyarországon kapható útikönyvek nem sokat írnak, pedig a táj szépsége megér legalább egy hosszú hétvégét.
1.nap: 2005. augusztus 18. csütörtök |
Reggel 7 órakor indultunk Érdről ragyogó napsütésben egy Burgman 400-sal. Útvonalunk: M0-M1-Rajka-Pozsony-Brno-Divisov(autópályáról le)-Benesov-Neveklov-Rabyné. Az autópályán az utazás viszonylag eseménytelenül telik , ezért kb. 80 km-enként megálltunk beszélgetni 5-10 percre. Mivel nem vagyok egy száguldozó típus a 110-es tempót tartottam.
Feleslegesen megvettem a Szlovák autópálya matricát, mert a Magyar Autóklubnál azt mondták, hogy kell motorra is, de már a Szlovák határőr is szólt, hogy nem szükséges. Akkor még azt gondoltam, hogy azért jobb a békesség, de amikor Kúty előtt mindenkit letereltek az autópályáról a rendőrök matrica ellenőrzésre és nekünk csak intettek, hogy mehetünk, akkor véglegesen kiderült számomra, hogy a Magyar Autóklub behúzott a csőbe.
Az autópályáról letérve leginkább az Õrségre hasonlító tájon motoroztunk. Amikor Rabyné előtt megpillantottuk az alattunk kanyargó Moldvát, nem hittünk a szemünknek. A Slapy-nál felduzzasztott Moldva a dombok és sziklák között tört utat magának, emiatt nincs 50 méter egyenes szakasz benne. A nézelődés után legurultunk Rabyné folyó parti kempingjébe. 520 km motorozás után megérkeztünk. A kemping gyönyörû helyen volt, tiszta, de elég „szocialista”. Meleg víz mindig van és a szállás nagyon olcsó. Motorral, sátorral, 2 személy: 2000 Ft/nap. Délután 4 órakor már állt a sátor. Este még begurultunk egy közeli faluba vacsorázni. A helyi különleges csirke specialitást rendeltük, ami jó fûszeres csirke steak-et jelentett. Nagyon finom volt és az egészet megúsztuk sörrel, kávéval együtt 250 koronából
(1 korona=8,7 Ft.).
2.nap: 2005. augusztus 19. péntek |
Reggel, mikor kinéztem a sátorból nem láttam a motort. Szerencsére csak a köd miatt. De már a nap fénye átsejlett a folyó völgyének páratakaróján. (Voltam én már – igaz kb. 20 évvel ezelőtt, akkor még 250-es ETZ –vel – prágai kempingben augusztus közepén úgy, hogy reggel a deres sátorponyvára rajzolni lehetett.) Rengeteg a fotótéma: Burgman a ködben, horgászcsónak a ködben, a felszálló ködből előtûnő sziklapart…Tiszta giccs.
Ezen a napon Tábor városba motoroztunk el, de nem a legrövidebb úton. Neveklovban megreggeliztünk, (halsaláta, friss kifli, egyéb) majd nekivágtunk a kihalt belső utaknak. Sedlcany, Sedlec-Prcice, Jistebnice, Tábor. Az utak minősége nem tökéletes, de nincsenek rajta alattomos kátyúk. Tábor a husziták fellegvára volt. A főtérre a Prazska-n érdemes besétálni. Megéri (10 korona/fő) felmenni a plébániatemplom tornyába, onnan még érdekesebbek a főtéri házak homlokzatának látványa. Egy ebédre mindenképpen ajánlom a templomtól 50 m-re található Svejk éttermet, bár amikor mi ott voltunk sajnos csak krumplis knédli volt, sima nem.
3.nap: 2005. augusztus 20. szombat |
Kirándulás Prágába. Prágáról nem írok sokat, mert aki volt ismeri, aki nem volt, annak „kötelező”.Minden esetre: a Károly-híd, az óvárosi városháza(Orloj), a Tyn-templom, a Lőportorony, a Vár kihagyhatatlan.
4.nap: 2005. augusztus 21. vasárnap |
Ezen a napon lemotoroztunk délre kb. 80 km-t a Moldva melletti mellékutakon. A tervünk az volt, hogy az orliki és a zvikovi várat megnézzük. Már az út is csodálatos volt. Néptelen, viszonylag jó minőségû utak, apró falvak és barátságosan integető cseh motorosok.
A két várat a fekvése miatt is érdemes megnézni, mert mindegyik félszigetre, egy szikla tetejére épült. Mivel légi fotót nem tudtam csinálni, kénytelen voltam képeslapot venni. Mit mondjak? Meseszép látvány felülről ez a vidék.
Orlikban a templom melletti étterembe is érdemes bemenni. Nagyon olcsó (210 korona/2 fő : leves,knédli,sör,kávé ) és legalább 10 féle knédlis kaját lehet rendelni.(Már aki szereti.)
5.nap: 2005. augusztus 22. hétfő |
Reggel zuhogó esőre ébredtünk, de vidáman csomagoltuk össze a sátrat és a cuccokat, mert az elmúlt 4 napot megúsztuk elázás nélkül. Gondoltuk, ha ezt az árat kell fizetni a 4 nap jó időért, akkor megérte.(Főleg, ezen az esős nyáron.) A Szlovák határig esett is rendesen, de az esőruhák jól bírták. Miután szerencsésen hazaértünk, elővettem a kint vásárolt turista térképet és elkezdtem nézegetni a következő csehországi túra lehetséges útvonalait. TERV MÁR VAN!
Jó motorozást! Az egyhengernek nincs párja!”
A szöveget és a fenti fényképeket Menyustól kaptuk.
Hasznos blokk |
Nap |
Útvonal |
|
1. nap | M0-M1-Rajka-Pozsony-Brno-Divisov (autópályáról le) – Benesov -Neveklov – Rabyné | |
2. nap | Neveklov – Sedlcany – Sedlec-Prcice – Jistebnice – Tábor | |
3. nap | Prága | |
4. nap | Zámek Orlik és Hrad Zvíkov | |
5. nap | hazautazás |
Ajánlott linkek |
URL |
|
Csehország várai és kastélyai | http://www.zamky-hrady.cz/ |
|
Menyus, 2005. szeptember 22.
Your writing is a work of art that inspires readers, and it would be fascinating to see you explore the intersection of technology and human experience, such as the psychological effects of virtual reality. Your talent for crafting narratives is impressive, and your posts are a reflection of your dedication to sharing thought-provoking perspectives that connect with readers.
Site – https://chatgptaguide.com
Heló Laci.Nagyon tetszet a kirándulásod.Az öszeskép tetszet és ,gondolom nagyonélvezetes volt. Köszönjük,hogy megnézhettük.
Üdv.:Feri és Gábor