Intercom 2007.

Lévén hogy szeretett motorom az abba épített intercommal együtt kelt szárnyra majd két éve Maastrichtban, és azóta sem került elő, továbbá, hogy annak a beszélgető készüléknek a magyar gyártója erősen elhatározta, hogy nem foglalkozik többé ezzel a termékkel – kénytelen voltam más eszközt keresni. Sokáig nem találtam meg az igazit. Idén a korzikai utazásunk előtt az utolsó pillanatban azonban végre szert tettem egy igazi profi készülékre Magyarországon, magyar forgalmazótól, helyi szervizzel és garanciával kaptam meg az európai piac egyik vezető professzionális termékét, egy StarCom1 készletet.

 Történet M-ről

Sokkal jobban élvezem a hosszú utazást, ha lehet közben csetelni egy kicsit az utasommal, pláne ha még a többiekkel is, ezért folyamatosan keresem a megoldást a menet közbeni kommunikációra. Számos kis hasznos gadzset kapható a nagy zajban kéz nélkül levezérelt beszélgetések lebonyolítására és én azzal küzdök, hogy melyiket válasszam. Végül eljutottam oda, hogy majdnem mindenből vettem egyet és majdnem minden a fiókban végezte, vagyis abban a kütyümúzeumban, ami a rég nem használt palmtopokkal, kazettás diktafonokkal, fejhallgatókkal, mp3 lejátszókkal, inkompatibilis hálózati adapterekkel, James Bond szetekkel, görgős egerekkel és valaha isten tudja mihez csatlakozni képes kábelekkel, szóval reciklizálhatatlan ócskaságokkal van tele.

Visszatekintve az elmúlt másfél évre az intercom evolúció következő lépcsőfokaival próbálkoztam:

  1. PMR intercom funkcióval motorosoknak
  2. Elemes vezetékes intercom
  3. Bluetooth sisak hangosítás intercom funkcióval
  4. Motorba szerelt vezetékes intercom

Előre bocsátom, hogy szinte mindegyikkel voltak pozitív élményeim, meg negatívak is. A végén egyet választottam, de korántsem azért, mert ez az univerzálisan legjobb megoldás, hanem azért, mert az én speciális elvárásaimnak ez felelt meg a legjobban. Összeszedtem élményeim konklúzióját. Nézzük a lényeget:

 PMR intercom funkcióval motorosoknak

A PMR, a magáncélokra megvásárolható kis hatótávolságú Personal Mobil Radio. A Louise bécsi áruházában tekeregve találtam egy kedvező  árú készletet, mintegy 50 ezer forintot fizettem érte. Két rádió, a hozzá való sisakba szerelhető hangszórók és mikrofonok, meg a kormányra szerelhető indítógomb kellenek hozzá, hogy a vezető és utas közötti kommunikációt is, meg a motorok közötti kommunikációt is megoldjuk. A dobozban még van egy töltő a két készülékhez, meg egy szivargyújtó csatlakozó.

Termék

Ár
eFt

Előnyei


Hátrányai

ALAN 456R

50

Egyszerű, nincs komplikált beszerelés, akármelyik motorra átülhetek vele.Álló motorok mellett kiválóan tudtunk forgalmazni a motorok között.

Amikor elindult a motor semmit sem hallottunk abból amit mások mondtak.

Vezető-utas beszélgetésre használhatatlanul halk volt, motorok közötti beszélgetésre használhatatlanul torz.

Az összes környezeti zajt összeszedte.

Akkumulátoros és gyakran kell tölteni.

Kicsit több a drót, mint az ideális (kettő a sisakokhoz, 1 az indítógombhoz, plusz 1 ha még az áramot is bekötjük.)

Mi lett a sorsa?
Végül a PMR-t konvojban haladó autók közötti kommunikációra használtuk a legtöbbet. Jó volt a TESCO-ban is arra, hogy megtaláljuk egymást, de ott praktikusabbnak bizonyult a mobiltelefon.

 Elemes vezetékes intercom

Mivel a PMR-rel nem voltam maradéktalanul elégedett, a következő lépés a csak erre kifejlesztett célszerszám, a motoros intercom volt. Szintén a Louisból hozattam Tamással egy kis dobozt, ami nem tudja ugyan a motorok közötti beszélgetést, de legalább az utassal való kommunikációt rendesen megoldja. Tamásék is ilyet vettek maguknak és azt mondják nagyon elégedettek vele (bár valamiért Korzikára nem hozták el). Törpi, aki rendszerint utasként ül Tamás mögött karjára erősíti a tépőzáras szalaggal a kis dobozt, amiből rettentő kábelköteg jön kifelé. Mi a tanktáskában tartottuk, ott kevésbé volt riasztó látvány. Minden csatolható eszköznek van egy külön csatlakozókábele. Jó esetben csak kettőt kell bedugni, amik a sisakhoz vezetnek. A készülék a motorok közötti beszélgetésre úgy kínál megoldást, hogy rá lehet kötni a PMR-t is és akkor annak a hangját is beintegrálja a beszélgetésbe. A hang sajnos ugyanúgy értelmezhetetlen és torz volt, mint a direkt PMR kapcsolat esetén.

Termék

Ár
eFt

Előnyei


Hátrányai

Albrecht

25

Működik, hallani, amit egymásnak mondunkEgyszerű, nincs drága beszerelés, akármelyik motorra átülhetek vele.Van benne egy kis FM rádió (valamiért az utasom ezt sohaem hallotta)

Elemes és az elem lemerül (nincs motorra csatlakozás).

Nagyobb sebességeknél, vagy szélvédő nélkül nagyon zajos és ezért inkább kikapcsolod.

Viszonylag hamar beállt nála az az állapot, hogy én hallok mindent, az utasom viszont semmit. Szervize nincs.

Olyan, mint egy ezer karú polip, mindenfelé drótok lógnak ki belőle, végtelen türelmet igényel a rakosgatása és a dugdosása.

Mi lett a sorsa?
Mindössze két órát használtam a holmit, akkor is többnyire csak arra, hogy rádiót hallgattam vele, azt is úgy, hogy az utasom sajnos nem hallotta. Első útja után végleg fiókba került. A mikrofonok és hangszórók beszerelése a sisakokba sokkal tovább tartott.

 Bluetooth sisak hangosítás intercom funkcióval

Külföldi motoros oldalakon elragadtatott kritikákat olvasok, különösen az utóbbi időben megjelent készülékekről. Az Cellular Line például azt állítja, hogy motorok között 150 méteres távolságra is érthetően lehet forgalmazni a készülékével. A webbikeworld összehasonlította ezt a cuccot a Midland-Scala Rider régebben kapható és széles körben elterjedt készülékével. Azt hozták ki, hogy a Cellular Line Interphone egészen más, és meglepő módon jól használható.

Meggondolandó, hogy a Bluetooth Special Interest Group (SIG) 2007 elején mutatta be az új Bluetooth 2.1 szabványt, amely az eddiginél egyszerűbb párosítást tesz lehetővé, a Bluetooth 2.1 vezérlők energiaszükséglete az előző verzióhoz képest akár 80%-al is lecsökkenhet és az új szabvány lefelé kompatibilis marad a korábbi Bluetooth eszközökkel. Sajnos Bluetooth 2.1 készülékek csak 2007 végén jelenhetnek meg, amelyek viszont minden bizonnyal sokkal használhatóbbak lesznek, mint a maiak.

Termék

Ár
eFt/db

Előnyei


Hátrányai

Interphone

40

Nagyon egyszerű, minden motoron, minden sisakon használhatod, semmi drót, rátűzöd a sisakra, megnyomod a gombot és kész.Bluetooth-os cuccokkal, pld. telefonnal, GPS-sel, másik hasonló készülékkel abszolút kompatibilis.Hanggal utasíthatod, hogy felvegye a mobiltelefont.

Töltögetés van ugyan, de az üzemideje már elég hosszú.

Egy füles, csak az egyik oldalon hallod, hogy mit mond, ez nagyobb zaj esetén már gáz.

Zenére van jobb választás.

Zárt sisaknál nem olyan kényelmes használni (a mikrofon az egész készülékkel együtt mozog).

Mi lett a sorsa?
Én nem vettem meg, mert csak a telefonálás nekem nem elég de Imre is, meg Toma is használnak ilyet és nagyon elégedettek vele. A bluetooth technológia egyre érettebb és a készülékek egyre többet tudnak. Különösen azért szeretik, mert menet közbeni telefonáláshoz ideális. Akkor veszi fel, ha beleszólsz, kiválóan kapcsolódik, nincs kábeldugdosás, pillanatok alatt egybeépül a készülék a sisakkal.

 Motorba szerelt vezetékes intercom

Nekem ilyen volt régen és továbbra is ezt a megoldást részesítem előnyben. Miért? Az ilyen cuccok profi megoldásokat tudnak tartalmazni. Előszöris nincs rakosgatási és töltögetési probléma. Nem felejtem otthon, nem felejtem el feltölteni. Be van szerelve a motorba, egyszerűen használom és kész. Mi van, ha több motoron akarom használni? A megoldás az, hogy két motort kábelezek be és a készüléket átdugom egyikből a másikba. A másik, hogy hallani lehet, végre használható a hangereje, elfogadható a torzítása, illetve nem idegesít az alapzaj folyamatos közvetítésével. Hátrányai is vannak. Hát persze drága. Ha összehasonlítom azt, hogy mennyibe került egységnyi ideig használni a vezetékes intercomot a többi megoldáshoz képest, akkor azonban az jön ki, hogy itt forintokról van szó, míg a PMR esetében tízezrekre, az Albrecht esetében ezer forintokra jön ki egy óra, merthogy ugye ezeket szinte úgy tettem fiókba, ahogy megvettem.

Termék

Ár
eFt

Előnyei


Hátrányai

StarCom

300

Nincs gond az áramellátással, nincs töltögetés, rakosgatás.Professzionális hangtechnikai megoldások – érintés nélkül szól, amikor szólni kell, elhallgat, amikor nincs mit mondani, nem visz át feleslegesen alapzajt.Intelligensen megoldja a prioritásokat. A GPS van legfelül, azt mindenképpen hallod, utána jön a telefon, majd az utasod és legalul a zene. Az utas az általad hallott GPS és telefon hangokból  kikapcsolható.

Nincs kompromisszum.

Sok készülékkel kompatibilis (GPS, mobiltelefon bluetooth-on keresztül, PMR, mp3 lejátszók, stb.)

Az ára magas.

Be kell szerelni a motorba, ami + költség.

Ezt is dugdosni kell, bár ez személyenként csak egy dugást igényel.

Mi lett a sorsa?
Eddig kb 80 órát használtam, ötezer kilométert motoroztunk együtt, ezalatt sohasem volt kikapcsolva, sohasem felejtettem bedugni. Elégedetten használom, akár egyedül utazom, akár ketten megyünk.

Miért?
Használatával rájöttem, hogy a GPS-t hallani pld. százszor többet ér, mint nézni. Egy kanyart sem tévesztettem el, nem volt többé gond, hogy a GPS képernyőjén csak a visszatükröződő napot látom. Az FJR-en autópályán 160 km/óra mellett is tudtunk beszélgetni felhúzott plexi mögött. Teljesen leengedett plexinél úgy állítottuk be, hogy 120 km/órás szélzajig nem kapcsolt be a hangátvitel. Ilyenkor még nem kellett kiabálni ahhoz, hogy a mikrofon a beszédhangra bekapcsoljon. Nagyon nagy sebességeknél és nagy szélzaj mellett az utas kábelét kihúztuk, de én a készüléket állandóan bekapcsolva tartottam, egyrészt a GPS és a telefon, másrészt a zene miatt, amit 5.000 kilométeres utunk során folyamatosan hallgattam egy kis iPod miniből. Az egyetlen gondom az volt, hogy a telefon a Bluetooth intenzív használata miatt egy nap alatt lemerült. Igaz csak azért, mert a szivargyújtós töltőt a kocsiban felejtettem.

 Hasznos blokk

Hova menjek, kit hívjak?
Az én tippem a New Duett Kft. az óbudai Bojtár utcában, ahol az intercomot motorosok árulják motorosoknak és ahol a készülék szakszerű felszerelését, elektromos bekötését és a sisakok szerelését is elvégzik.

New Duett Kft.
1037 Budapest, Bojtár u. 44.
tel.: 436-0-436 (keresd Tenner Tamást)
fax: 436-0-000
e-mail: info@duett.hu

Mibe kerül?
Az intercom konfigurálására igényeidtől függően sok száz féle lehetőség van. Ezt érdemes a szakemberekre bízni. Az alábbi táblázatban az én berendezésem adatait írom le. Kis mértékben a konfiguráció attól is függ, hogy milyen GPS-ed van, illetve milyen PMR-t, mobiltelefont akarsz használni. Az alábbiakban egy minimum konfigurációt és egy komplexebbet áraztam be. A bluetooth modult a minimumból sem érdemes kihagyni, mert a készülék hatalmas előnye a kényelmes telefonos kapcsolat. Megjegyzem, hogy van ennél komplikáltabb és többet tudó készülék is egyéb extrákkal, mint pld. a kormányról szabályozható hangerő, ezeket azonban már a magam számára nem tartottam fontosnak.

A Konf1 konfiguráció funkciói: Utas és vezető beszélgetése, telefonálás kéz nélkül, audió (pld. mp3) lejátszó

A Konf2 konfiguráció funkciói: Utas és vezető beszélgetésetelefonálás kéz nélkül, audió (pld. mp3) lejátszó, GPS hang bekötve, PMR rádió bekötve, a PMR a motorról kap áramot. Én ezt választottam.

Cikk

Konf1[db]

Konf2[db]


Bruttó ár *
[Ft/db]

StarCom1 Kit B vezető-utas kommunikációs készülék: egy db. StarCom1 + 2 sisak készlet (mikrofon és hangszórók)

109.000

Ugyanez a StarCom1 Kit B vezető-utas kommunikációs készülék kiegészítve egy Blue tooth modullal mobiltelefonokhoz

1

1

136.600

Árnyékolt radar, illetve navigációs készülék bekötő kábel. 2.5mm Jack dugó GARMIN GPS 26xx készülékhez (nekem ilyen van), ami csak akkor kell, ha van a GPS-ed és azt is be akarod kötni.

1

14.500

A PMR készülék a hozzá való kábelekkel és indítógombbal, ami csak akkor kell, ha motorok között akartok beszélgetni: Motorola T5622 + CAB-04 + PTT-02

1

40.500

Ha a PMR rádiót nem akkumulátorról, hanem a motor elektromos hálózatáról üzemelteted, akkor kell egy TK3201 Bike power kit

1

26.100

Beszerelés a sisakokba és motorkerékpárba

1

1

50.000

Az ajánlott konfigurációk bruttó ára:

186.600

267.700

* A bruttó ár adat a New Duett Kft. 2007 májusi listaárait tartalmazza. Az árak változhatnak.

Mire kell vigyázni?
A kommunikációs készlet legkényesebb pontja a hangfelvétel. A Starcom készülék VOX rendszere biztosítja, hogy csak nagy hangerő érzékelésekor kapcsoljon be a mikrofon, tehát, ha beleszólunk. Ugyanakkor a rosszul felszerelt, vagy beállított mikrofon a sisakot érő szél elég nagy zajára is bekapcsol, ezzel az utazók fülébe felerősített szélzajt közvetít. A másik gyakori hiba az elégtelen árnyékolás. Ilyenkor a motor elektromos zaját is halljuk a hangszórókban. A motor és a sisak szerelését szakemberre kell bízni.

Agárdi György, 2007. május 14.

Tags:

No Responses to “Intercom 2007.”

  1. leslie.hun december 15, 2009 at 11:29 de. #

    Pár hete vettünk egy Albrecht AE 600 S-t a bécsi Louisban. Tavasszal fog debütálni. Eddig jónak tűnik a hangszoró és mikrofon. Az intercomon a csatlakozóhelyek gumirozva vannak, de maga s gép nem látszik vízállónak. A motorra is ráköthető, gyakorlatilag mindennek van helye,de nekem egy kicsit közelinek tünnek a csatlakozok helyei. Majd tavasszal meglátjuk.

  2. Kurucz Zoltán június 5, 2008 at 12:16 de. #

    2005-ben kezdtem az Albrecht AE 500-al. Ez prímán működött egy naked CBF 600-on kb. 120-ig még a PMR-el is, (egy Alan 456R), meg a zene is. Idén vettem egy Starcom-ot, mert a fejidomos CBF 1000-en már kevésbé volt jó az AE 500 (meg hát oly sok jót hallottam róla, és azt hittem, ez az üdvözítő megoldás…).
    Működik, de: egy beszélő készletet 15600.-ért akartak adni (mivel a mikrofont leszakítottam) és ekkor elővettem a régi beszélő készletet. Egyrészt az AE 500 kb. 20e-be került, a hangszórói fele olyan vastagok, és szerintem jobban szólnak. Mikrofonja érzékenyebb (bár ebből is elszúrtam egyet, amit egy telefon headset-jével pótoltam) Azután rájöttem, hogy a fejlődés nem ezrekben mérhető, mert a vezeték PS 2-es csatlakozója (ilyen az egéré és a billentyűzeté) attól, hogy nagy ezüst nyíl van rajta, este még egyáltalán nem dugható össze könnyebben, így elkocogtam az Auchan-ba és vettem 250.- ért/db négy PS2-es hosszabbító kábelt, melyek egyik oldala le van lapolva, így vakon, kesztyűben is összedugható, akár menet közben is. (Bár erre jó két 6-os anya a dugókra ragasztva, zsugorcsővel rögzítve is). Szerintem a tökéletes megoldás: kell egy AE 500 a hangszórók, és a mikrofon, valamint a rádió csatlakozó vezetéke és nyomógombja miatt,(ami sokkal jobb és vízállóbb a Starcoménál) és kell egy Starcom központi egység, valamint 3 PS2 hosszabbító (2 a fejkészlethez, 1 a PMR-hez), egy S-Video hosszabbító a PTT-hez, egy 10K ohmos potenciométer, 2m kéteres vezeték és egy sztereó jack dugó a hangerőállítás kivezetéséhez. Nyomógombot, hangerőállítót, rádió vezetéket 7-7ezerért kínáltak, így pedig az összes 850.-ból kijön. Rájöttem arra is, hogy a legjobb hely a PMR-nek a hátsó doboz, ott kevés a fém, az van legmagasabban, és védett a helye.
    !!! Az AE 500 és a Starcom kivezetései eltérőek !!!
    Starcom ügyben észrevételem, hogy ha a VOX funkciót kikapcsolom, akkor a zenét folyamatosan hangosítja ha beszélek, és ez eléggé zavaró. Érdemes a balance potmétert is kivezetni…
    Összességében arra jöttem rá, hogy mivel általában 100 körül utazgatok szólóban is, meg csoportosan is, ha nem kell egyszerre a zene és a GPS, akkor bőven elég az AE 500 (bár az utas tényleg nem hallja a zenét, de hát épp a zene helyett van hátra ragasztva… a GPS-t a telefon helyére is lehet kötni, és akkor nem marad el a navigáció az utas beszéde miatt) 140 fölött pedig autónak hívják az utassal beszélő, zenét hallgató megoldást, de 140-150-ig jó a Starcom is!
    AE 500-at kb. 30000 km-en keresztül használtam elégedetten, a Starcomot kb. 2000 km-nyi út alatt, de rengeteget bosszantott míg beállítottam, és a nincs kompromisszum kifejezést kicsit túlzónak érzem… Motoros üdvözlettel, KZ

  3. Regős Bendegúz május 30, 2008 at 12:29 de. #

    Elképesztő árak , hétköznapi technika.
    Barátommal pár éve vettünk egy pár teljesen hétköznapi PMR rádiót, csupán az adógomb lett kivezetve róla egy kormánykapcsolóra, amit mint kürt nyomógombot kezelek.
    Ez volt eddig 8000 ft. Hozzájött még a legolcsóbb típusú kínai egymásközti újonnan ezresért (nem lepődnék meg, ha ez belül pont ugyanaz lenne, mint a fentebb, fotókon látható), ebből kettőt is vettünk, hátha az első elromlik.
    Nem romlott el, 10 e körül megvan a rendszer és tökéletes.

  4. Tenner Tamás május 6, 2008 at 10:20 de. #

    Tisztelt Hegedűs Úr!
    Több ízben megpróbáltam visszahívni, de sikertelenül.
    Elnézését kérem!!! Kérem hívjon ,és megpróbálok segíteni.

    üdv

    Tenner Tamás 436 0 436

  5. Hegedüs György május 6, 2008 at 9:09 de. #

    Megpróbáltam az ajánlott (New Duett Kft.) cégnél -szémélynél- érdeklődni. A 3. visszahíás kérés után elkérte a telefonszámom hogy az ebéd befejeztével visszahív. Nem tette. öntse el mindenki hogy mennyire fekszik neki ez az üzletpolitika.

  6. Vörös László április 20, 2008 at 8:16 de. #

    Miután sokáig nem jött válasz a kérdésemre nem vártam
    tovább vettem egy Scala rider team set-et ,de nem bántam
    meg a nyitott Nolan sisakomban kb.120km/h-ig
    simán tudok a barátmőmmel beszélgetni illetve inkább Ő
    beszél hozzám :).
    Üdv.: Vörös László

  7. Vörös László november 22, 2007 at 12:57 du. #

    A Scala rider nevü bluetooth-os intercommal kapcsolatban van
    valakinek tapasztalata mert ami a leirásban van túl szép,hogy
    igaz legyen.Köszi Laci!

  8. ToG szeptember 1, 2007 at 11:58 du. #

    Szevasztok,
    én is Nolan N102-t használok a beépített N-Commal. Nekem is pozitívak a tapasztalataim, bár eleinte sokat bosszankodtam, mert az első 300 km után elromlott, azután meg 6 hetet vártam, mire visszajött javítás után Olaszországból. Az csak utána derült ki, hogy hiába a forgalmazónál szereltettem be (pénzért), érintkezési hiba miatt kapcsol ki mindig az enyém. Ezt már magam javítottam meg, azóta tökéletesen működik. Viszont 14 órát nem tudom használni, mint ahogyan itt olvastam. Talán mert az én párom többet beszél út közben. 🙂 Igaz az is, hogy én a GPS-t is rákapcsolom, azt kábellel.
    Ja és 10 méteres hatótávolságot mond, de mi a párommal mentünk már két külön motorral ennél távolabb egymástól, és simán tudtunk kommunikálni.
    Csak ajánlani tudom.

  9. Misi július 23, 2007 at 5:43 du. #

    Nekem is Nolan N102 van, már kb másfél éve. A feleségemnek is ilyen van, és bluetooth-on keresztül tökéletesen működik. Soha sem merült még le egy nap alatt, pedig szoktunk menni nem keveset. A telefonnal is tökéletes a kapcsolat, aki hív soha sem tudja, hogy én éppen motorozok. Szerintem tökéletes választás, egy hátránya, hogy sisakhoz kötött. Nekem a Nolan passzol a legjobban, de akinek ez nem jön be…
    A kábeles megoldásokról meg csak annyit, hogy én is végigjártam az összes lépcsőt, és most ott rohadnak a fiókban (kidobott pénz) Nekem a kábelezés döglött meg mindig. A PMR-es megoldást akkor untam meg, amikor a 3dik szet sisak kábelezés döglött meg. Kábel nélkül vidám az élet…
    Én eddig kb 30eKm-t használtam az N102-t, és tökéletes.

  10. Nagy Norbert június 22, 2007 at 1:56 du. #

    Szia!
    Kipróbálnám azt az 1500 forintos intrerkomot,hol vetted?Írd meg lécci,vagy hívj fel,ha lehet:70/4541137
    Köszike!

  11. MaXX június 11, 2007 at 2:47 du. #

    Kedves Én!
    A Nolan N102 sisakomhoz gyári Bluetooth kihangosítót használok, jó fél éve, szinte minden nap. Üzemideje egy töltéssel, folyamatos használat mellett 14 óra. Gyakran teljes hangerőn működik, így bátran kijelenthetem, hogy alaposan igénybe van véve. Eddig SonyEricsson és Nokia telefonokkal működtettem, a legnagyobb megelégedésemre. Még a hívó/hívott fél is dicséri a hangminőségét, mert a szerkezetben zajelnyomó áramkör működik, mellyel a szél- és motorzajt jól elnyomja az elektronika. 120-130km/h-nál még jól használható.

  12. Verado június 1, 2007 at 2:31 du. #

    olyan motoros társtól szeretnék véleményt aki már használ Interphone Bluetooth Intercom ot mert én is érdeklödők iránta, sajnos ahol árulják ott érdemben nem tudnak a müködés mikéntjéhez hozzászolni.Tel számom 305009100 ha rám csörögsz visszahívlak üdv. Verádó

  13. toncsi64 május 28, 2007 at 7:40 du. #

    Sorry, de a 4 óra egy kicsit sántít.
    A hétvégén volt szerencsém tesztelni és Nekem bízony 10 óráig funkcionált, ami részemről elégnek tűnik.
    De persze nem vagyunk egyformák.

  14. én május 25, 2007 at 11:04 du. #

    Az lehet, csak a nolan bigyó 4 óra alatt elmerül….
    Hosszú útra nem érdemes menni vele:-)

  15. toncsi64 május 24, 2007 at 11:13 de. #

    Egy apróságot hozzáfűznék a témához. 200.000-ből már veszek 2db Nolan N102-őt N-com-mal a Louis-ban.
    Azért az egy kicsit más. Szerintem

  16. Piratson május 22, 2007 at 7:29 de. #

    Nekem szintén AE500-S típusú intercomom van. Felnyíló sisakba szereltem be, nem egy bonyolult művelet. Egyenlőre saját aksival megy – 2 db 2600-as, amit adtak hozzá -, így nem veszi át a motor "elektromos zaját", és elég sokáig bírja. Tekintve, hogy csak az utassal való kommunikációra használom, csak két tyúkbél lóg ki a kütyüszből, ami szerintem nem vészes. Bevallom nem próbáltam magas árkategóreiájú készülékeket, így azokkal nincs összehasonlítási alapom, de nekem bevált ez "beszélő szett". 100-110 km/h-ig minimális szélzajt visz át (még nem zavaró), az utassal egymást jól halljuk. És amit fontosnak tartok, az ár-érték arány szerintem ennél nagyon jó. Természetesen senkit nem akarok rábeszélni erre a készülékre, de én is azon az allásponton vagyok, nem kell mindig a legjobbat, legdrágábbat megvenni, sokkal célszerűbb az igényekhez szabott dolgot beszerezni, akár némi kompromisszummal is.

  17. Niko május 21, 2007 at 1:54 du. #

    Elnézést kérek érte ha a hozzászólásomból a "profi & méregdrága cuccok" anyázása tűnt volna ki leginkább,a cél nem az volt.
    Talán a többség nem biztos hogy annyit akar költeni kommunikációra amennyiért már motorkerékpárt is lehet venni.
    Remélem aki AE500ast akar/nem akar venni és/vagy alakítgatni,annak azért tudtam valamicskét segíteni!
    (Ja és van neki szervíze+intenetről letölthető a kapcsolási rajz aminek alapján egy ügyesebb villamossági szerelő is meg tudja csinálni.)

  18. kutya. május 20, 2007 at 3:56 du. #

    A profi megoldásokat ált. bírálja, aki olcsóbban készít/vesz ‘hasonlót’.
    Más kérdés, hogy igények és a felhasználás jellege is igazolhat/cáfolhat egy bizonyos ráfordítási költséget.
    Talán a legjobb példa a zümo, amit sokan bíráltak (pl. Totalcar teszt), akinek meg kompromisszum nélküli motoros navi kell, az nem tud mást elképzelni.
    Vagyis sosem lesz egy x áru termék olyan mint egy 5 vagy 10x árú – de az sem biztos hogy mindenkinek megéri a legjobbat bevállalni, mert lehet hogy soha nem használná ki a lehetőségeit, vagy a befektetett energiát (számára) hasznosabb extrákra költheti.

  19. Én május 19, 2007 at 8:33 de. #

    Az mindíg szkeptikus akinek nincs elég pénze megvenni a profit.
    veszel egy olcsót és alakítgatod.
    Ha van egy Trabantod (elnézést a Trabntosoktól!) és telepakolod extrával attól az még nem lesz Mercedes

  20. Niko május 18, 2007 at 12:20 du. #

    Nekem Albrecht AE500 van 35ezerért érkezett Louiséktól.

    Miután szétszedettem egy hozzáértő emberrel,eltávolításra kerültek a fölösleges kábelkötegek és így már nem zavaró a készülék.Tömítettük a keletkezett lukakat,már több ízben bizonyította teljes vízállóságát.Beépítésre került egy kis "transzformátor",ezzel egy időben a gyújtásra lett kötve a tápellátás,immár a múlté az elemtöltögetés mizériája és nem is tudom bekapcsolva felejteni a leállított motoron.
    Ja és fixen rögzítve van a verdán (Transalp),bal oldalon a tank alatt van egy kis darab kilátszó vázszelvény,oda pont bepasszol.

    Utas is hallja a rádiót,kb 100ig tűrhető a kommunikáció.Sisakokba egy amatőr is be tudja szerelni a fülhallgatókat és a mikrofonokat,csak kísérletezőkedv és odafigyelés kérdése!
    Maga az FM-rádió bosszantóan egyszerű és mivel a sisakhoz vezető zsinór szolgál antennaként,nos a vétel egyértelműen SZ@R!

    Nemrég vettem csak úgy poénból egy ezerötszáz(!!!!) forintos "interkomot" az egyik nagy áruházláncban.
    Azt hittem lehidalok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sokkal jobban érthető a beszélgetés az Albrechtnél,nem kell üvölteni,nem recseg,kisebb,egyszerűbb…Ja és huszadannyiba kerül…
    Rádió nem hiányzik.Ha meg egyszer mégis zenét akarunk majd hallgatni,hát veszek majd mellé egy rádiós mp3lejátszót ismét csak pici pénzért oszt rákábili! 🙂

    Tehát szkeptikus vagyok erősen egy 300ezer forintos rendszerrel szemben………

Szólj hozzá!