Garmin Zümo 400 GPS
Categories: Tippek trükkök
A zūmo® 550 és a zūmo® 500 Deluxe egyetlen baja az ára volt. 2007 júniusára megjelent és már kapható a motorosoknak kitalált Garmin Zümo GPS készülékcsalád 400-as típusjelű legújabb darabja. A készülék a Garmin zūmo® 5xx készülékek kistestvére. Kivettek belőle néhány dolgot, az árát ugyanakkor radikálisan csökkentették. A CD-n és a csavarokon kívül ez van a dobozban:
Ha kérdésed van: New Duett Kft. 1037 Budapest, Bojtár u. 44. tel.: 436-0-436 (keresd Tenner Tamást)
fax: 436-0-000, e-mail: info@duett.hu
A zūmo® 400 fizikai kiépítésében és tartozékaiban nagyon hasonlít a zümo® 550-hez, mindössze a következőkben különbözik attól:
-
A bruttó ára kb. 140 ezer forint (2007. június), ami kevesebb, mint a korábbi zūmo® termékek ára
-
Nincs benne Bluetooth vezérlő
-
Csak egy helyi térkép jár hozzá tartozékként, ami itt Magyarországon egy Magyarország térképet jelent, ha külföldön vesszük, akkor is csak lokális térképet, tehát nincs benne az árban a City Navigator Europe NT v9.
A készüléket azoknak ajánlják, akik hajlanak a következő kompromisszumokra:
-
A bluetooth egyrészt azoknak lényeges, akik a telefont a GPS-en keresztül akarják használni. A drágább zümo készülék nagyon intelligensen támogatja a telefonálást, a képernyőn megjeleníti a híváslistát, a megtalált útpontokhoz (éttermek, szállodák) tartozó telefonszámokat gyakorlatilag egy érintéssel felhívhatjuk róla
-
A bluetooth azoknak is jól jön, akik a sisakban bluetooth fejszetet használnak a GPS hallgatásához. Ennek alternatívája lehet a GPS vezetékes kapcsolata a fejszethez, amit a szervizben – ahol a GPS-t bekötik a motor elektromos rendszerébe – szintén elkészítenek. Ez sajnos a menet közbeni telefonálást nem oldja meg, összességében tehát ha a zümo 400-at hallani akarjuk, akkor a mobiltelefonálásról vagy le kell mondani, vagy egy intercomot kell vásárolni, amely az összes audio eszköz kezelését megoldja, beleértve az utas-vezető és a vezető-vezető közötti kommunikációt is.
- A viszonylag kevés térkép – a mi esetünkben csak Magyarország – nagyobb gond, mert gyakran járok külföldre motorozni, főleg Nyugat-Európa felé, így szükségem van a City Navigator Europe NT-re. Egy ilyen térkép ára bruttó 49.900 Ft. Toma azt ajánlja, hogy álljak össze egy másik zümo 400 tulajdonossal, vegyünk meg ketten egy térképet és így fele áron kijön. Ez azért működik, mert legálisan a szoftvert (még idén szeptember 1-ig biztosan) két különböző készülékre lehet telepíteni. Az is megoldás, ha már van egy másik Garmin készüléked és ahhoz van Nyugat-Európa térképed.
A zümo készülékeket nagyon kedvelem, és bár sajnos nekem nincs, mert egy régebbi Garmin típust használok, nagyon irigylem azokat, akik már zümoval navigálhatnak. Elsősorban a kényelmesen kezelhető nagy képernyő, a trackek azonnali útvonallá konvertálásának a lehetősége és az is, hogy testre szabható. Pld. egy beállított saját pont közelében nem csak csipogni tud, hanem lejátszik egy MP3 fájlt, vagy a helyzetemet mutató nyilacska autós, motoros ikonokra cserélhető.
Az új készülék bevezetésével szinte egyidejűleg a következő árak is változtak:
termék
|
régi lista ár
|
új listaár
|
Zumo 500 Delux + NGSD
|
209 900 Ft
|
189 900 Ft
|
Zumo 550 + NGSD
|
259 900 Ft
|
224 900 Ft
|
Ha kérdésed van: New Duett Kft. 1037 Budapest, Bojtár u. 44. tel.: 436-0-436 (keresd Tenner Tamást)
fax: 436-0-000, e-mail: info@duett.hu
A Garmin zümóról 5xx-ről általában |
A Garmin zümo-t motorosok fejlesztették motorosoknak. Kesztyűben is kezelhető, bal oldalra kerültek a gombok, nagy képernyős és végre akkumulátor is van benne, amely lehetővé teszi, hogy távoli városokban a parkolón túl is megtaláljuk a térképen amit keresünk.
Miért motoros? |
A Garmin vadonatúj terméke a korábbi StreetPilot c550 továbbfejlesztett változata. A GPS készülék alkalmazását motorozáshoz az alábbi tulajdonságok támogatják:
- Önálló tápellátás, amely 3 órára elegendő működést biztosít. Az akkumulátor nélküli készülékekkel csak a motoron tudunk navigálni, ez a készülék akkor is elkísérhet, amikor megállunk egy városban és sétálunk.
- Bal oldalon vannak a gombok, így bal kézzel kényelmesen kezelhető a menü, anélkül, hogy a gázt el kellene engednünk menet közben, vagy a képernyőt eltakarnánk.
- Kesztyűben kezelhető magas fényű érintőképernyő UV védelemmel
- Javított ellenállás rezgésre és vízállóság (ezt a készüléket már meríteni is lehet)
- Az üzemenyag fogyást jelző funkciók
- Bluetooth technológia alkalmazása és beépített MP3 lejátszó, SD kártyával bővíthető memória
- Tartozék a motoros felfogató készlet
Műszaki adatok |
- Nagy érzékenységű SiRF III rendszerű GPS vevő
-
Magyar nyelvű menü és navigációs hangok
-
Beépített memória; a zūmo® 500 Deluxe esetében 1 régió (+teljes Nyugat-Európa DVD), a zūmo® 550 esetében teljes Nyugat-Európa térkép előre feltöltve
-
Kesztyűs használatot is lehetővé tevő érintőképernyő, balkezes használathoz igazítva, nagy méretű ikonokkal és menügombokkal
-
Gumírozott, vízhatlan kivitel (IPX7)
-
Opcionális, cserélhető előlapok
-
Tartozék motoros tartó (a zūmo® 550-nél alaptartozék a kihangosítós autós tartó is)
- Zárható motoros tartó, mellyel biztosan rögzíthető a készülék motorra; általános, 4 lyukú AMPS rögzítőprofil az egyszerű rögzíthetőség miatt.
- Bluetooth vezetéknélküli technológia a hangutasítások átviteléhez, valamint telefonáláshoz (arra alkalmas bukósisakok és telefonkészülékek esetén)
- Kompatibilis a GTM 10, GTM 12 és GTM 21 TMC forgalmi információs vevővel – a forgalmi információk csak bizonyos országokban érhetők el (Magyarországon nem!)
- Cserélhető lithium-ion akkumulátor; átlagos 3 órás működési idővel
- Beépített MP3 lejátszó – az MP3-ak másolása cserélhető meghajtóként történik – nincs szükség további szoftverekre
- SD kártyás bővítési lehetőség zenék, képek, térképek, útvonalak és trackek másolására és megosztására
- Motoros képernyő az útvonal információk megjelenítéséhez, beállítható becsült üzemanyagszint jelzéssel
- Bemondja az utcák neveit (ez a funkció magyar nyelven nem érhető el)
- Használható a MotionBased™ Internetes oldallal az utazások megosztásához, trackek megtekintéséhez
- Exportálható és Google™ Earth alatt megtekinthető útvonalak (ingyenes hozzáféréssel a MotionBased.com -hoz)
- NEM kompatibilis a Garmin Travel Guide™ rendszerrel
- Használható a Garmin SaversGuide™ SD kártyán tárolt rendszerrel, mely digitálisan tartalmazza a közelben található, kedvezményeket nyújtó szolgáltatásokat (éttermek, szállodák, szervizek, stb… Magyarországon nem használható!)
- Kompatibilis az opcionális, SD kártyán megvásárolható Garmin Language Guide-al – szavak és kifejezések fordítása, felolvasása (magyar nyelven nem érhető el)
- Garmin Lock™ alkalmazás – ha a funkció be van kapcsolva, a készülék PIN kódot kér bekapcsoláskor, vagy egy előre meghatározott hely 50 méteres közelében automatikusan bekapcsol
- Saját POI (Érdekes Pontok) adatbázis létrehozás, valamint sebességmérő kamerák beviteli lehetősége általános CSV (vesszővel tagolt) formátumban
- Közeledési riasztás a saját POI-k esetén, például iskolák környéke, sebesség mérő kamerák helye
- Nagy fényerejű, napfénynél olvasható, UV ellenálló érintőkijelző, 8,9 cm képátló, 320 x 240 képpont felbontással
- Méret: 7,11 cm x 5,33 cm;
- Súly: 302 gramm
- Beépített patch antenna, MCX csatolójú külső antenna használati lehetőséggel
- USB 2.0 teljes sebességű adatátvitel
A Garmin Zümo 550-est a totalGPS tesztelte. A teszteredményeket és itt olvashatod el. (Azoknak mondom, akik kutya lenti megjegyzését olvassák, hogy ezt a tesztet nem én írtam. ) Van itt egy másik teszt is, csak ezt angol nyelven írták.
Hol kapható? |
A Garmin Zümo 550-es alapkészülék ára kb. 250 ezer Ft. 2006. októbertől már számos helyen beszerezhető raktárról, vagy előrendelésre. Az én tippem a New Duett Kft. az óbudai Bojtár utcában, ahol a GPS-t motorosok árulják motorosoknak és ahol a készülék szakszerű felszerelését, elektromos bekötését is elvégzik:
New Duett Kft. |
Mi van még? |
A korábban a motorosoknak szánt csúcskészüléknek, a StreetPilot 2720-nak is megérkezett az utódja, a StreetPilot 2820-as készülék. A fejlesztés során a következő új tulajdonságok kerültek bele a dobozba:
- MP3 lejátszó
- Bluetooth vezérlő, amely a telefonhoz is kapcsolódik, így a GPS adatbázisából közvetlenül tárcsázhatunk
- Továbbfejlesztett nyomvonal rögzítés 10,000 ponttal (a 2720 komoly korlátja volt, hogy csupán 3-400 kilométernyi utat lehetett rögzíteni)
- 2.5 mm mikrofon bemenet és 3.5 mm sztereó fejhallgató vagy vonali kimenet (korábban egy egyedi, nem szabványos kimenetet alkalmazott a Garmin)
Ennek a készüléknek a zümo-val szemben az a hátránya, hogy továbbra is csak a motoron használható, nincs önálló tápellátása.
Agárdi György, 2006. november 8.
Munkából kifolyólag is valamelyest ismerem a GPS piacot ez mondatja velem hogy a Louis által reklámozott motoros gps a TOM ROM Rider az 499 Euros árával nem rossz vétel.Persze hogy mi mennyiért lehet még megvenni hozzá ez megint kérdés, de a lényeg a TOM TOM Europában az első számu piacvezető GPS készülék.
Valaki tudja milyen a kengyele ennek a cuccnak?
Nem rég vettem meg a zümót, de nem tudom, hogy milyen blutut-ot vegyek hozzá, hogy az utassal is beszélni tudjak és ő is halja az mp3 -at.
Vagy sokat kívánok ?
Tudtuk segíteni ?
Köszi, Németi Laci
Szimpatikus ez a kis gép, de alternatíva lehet a TomTom Rider is – szerintem tök jó lenne egy összehasonlító tesztet csinálni róluk. Én egy Honda VTX-szel járkálok – ami úgy gondolom nem egy Babetta kategória – de ennyit nem szívesen adnék egy GPS-re. Én 500 EUR-ért vettem a Rider-t plusz 60 EUR-ért letöltöttem a K-EU térképet.
Kb 100 km-t már gurultam vele és a Zümo extráit ez is tudja (POI adatbázis, Bluetooth kapcsolat a telefonnal, POI hívás, hangnavigáció, beépített aksi) és nagyon klassz kiegészítők vannak a csomagban is (sisakba építhető Bluetooth szett, sima Bluetooth-os füles szett, 3 féle felfogató szett a mocira). A beépített aksi meg elketyeg vagy 5 órát.
Szeretném előrebocsátani, hogy soha nem használtam még GPS-t, de foglalkozom a vásárlás gondolatával.
A Louis a Hein Gericke és a Polo is nyomja most igen akciósan a TomTom Ride nevű készülék két tipusát. Állitólag ezek is motoros eszközök és az áruk 100 000 és 150 000 Huf közé esik.
Hááát… Inkább adták volna oda egy motoros lapnak tesztelni a kütyüt.
"…Árkategória? Nagyjából 2-300e Ft körüli gépekről van szó. Prémium termék. Akinek nem Babettája van, nem fog sokat gondolkozni, hogy a Zümo kell-e majd neki, vagy sem…"
Így lehet egy mondattal, tökéletesen hozzá-nem-értőnek bemutatni a szerzőnek, saját magát. Navi ezer féle van – ha ez motoros célú, akkor a mininmum lett volna hogy motoron tesztelik. Egyébként jó ötlet, a növekvő piac újabb bizonyítéka.