Centopassi és társai endurosoknak

A legcsodásabb európai hágókon kanyargó Centopassi 2007-ben már ötödik alkalommal kerül megrendezésre. Az idei futam időpontja 2007. július 17-21. A nevezés hamarosan elkezdődik. A nevezési díj 850,00 Euro, amiben a szállás is benne van. Szállás nélkül is lehet nevezni, 400 Euroért, de erre csak 20 lehetőség lesz.

A Centopassi 2003-ban indult azzal a céllal, hogy a hegyi motorozás megszállottjainak nyisson egy lehetőséget a versenyzésre. Az azóta eltelt években a rendezvény filozófiája átalakult és ma már a versenyzés helyett a hegyi motorosok találkozójává vált, amely feldob, izgalmas, buli és összehozza a társaságot.

Az alpesi utak és hágók a Centopassi négy, egyenként 300-350 kilométeres szakaszán ideálisak arra, hogy teszteljék a motoros ügyességét, kitartását. Minden nap olyan helységben és szállodában ér véget, amely felkészült a motorosok fogadására.

Két osztályban lehet nevezni, a két verseny osztályban (Competition) időméréssel, speciális képességeket igénylő ügyességi szakaszokon versenyezhetünk, míg a turista osztályban (Iron Biker) egy gyakorlott vezető viszi végig a csoportot.

 A Centopassi 2007 útvonala

A Centopassi, amely eddig a Nyugati-Alpok hegyi útjait vette célba, az idén a Keleti-alpokba költözik. Az útvonal az idén így alakul a terv:
2007. július 17.: Gyülekezés Bolzanoban (Olaszország)
2007. július 18. 1. szakasz: Bolzano-Bled (Szlovénia)
2007. július 19. 2. szakasz: Bled-Bled
2007. július 20. 3. szakasz: Bled-Bolzano
2007. július 21. 4. szakasz: Bolzano Bolzano (díjátadási ceremónia)

 Nevezés

A regisztráció részleteit a Centopassi honlapján teszik közzé.

A versenyre minden közúti forgalmi engedéllyel rendelkező motorral nevezhetünk.

Verseny (Competition) osztály: A résztvevők egyénileg, vagy három fős csapatokban indulhatnak. Naponta 3-400 kilométert fognak megtenni, számos hágót útbaejtve. A Centopassi nem sebességi verseny, de a versenyzőknek nagyon nehéz ügyességi szakaszokat is le kell küzdeniük, tehát gyakorlott motorosoknak találták ki. A versenyzők képességeit naponta próbára teszik, értékelik az ügyességüket, pontosságukat. Ebben az osztályban 140 motoros indulhat.

Vasmotoros (Iron Biker) osztály: Ebben azok indulnak, akik nem kívánnak versenyezni, de szívesen végignéznék a kilátást ugyanazokról a hegyekről, ahol a verseny folyik, miközben a Curve&Tornanti felkészült vezetőinek tanácsait is meghallgathatják a hegyi motorozásról.

Minden résztvevőnek be kell lépni az Olasz Motorkerékpár Szövetségbe (Italian Motorcycle Federation). Ez a regisztrációval együtt elintézhető.

 Árak

A részvételi díjak mindkét osztályban azonosak.

Részvételi csomag szállással kétágyas szállodai szobában: 850 Euro
Ez a következőket tartalmazza:
Szállodai ellátás, 4 éjszaka reggelivel és vacsorával (bejelentkezés július 17., kijelentkezés július 21.)

  • Csomagszállítás
  • Díjkiosztó ünnepség
  • Emléktárgyak, díjak és résztvevői csomag
  • FMI biztosítás
  • Kisebb hibák szervizeléséhez segítség
  • Orvosi elsősegély
  • Baleset esetén a motoros és a motor beszállítása

Egyágyas felár: 100 Euro

FMI tagság és turista engedély: 40 Euro

Részvételi csomag szállásnélkül (csak 20 helyet adnak ki): 400 Euro
Ez a szállodai szolgáltatásokat, tehát a szobát, reggelit és a vacsorát nem tartalmazza.

 

 A versenyről

A versenyt 2006-ban 67 ponttal Flavio Manestrina nyerte 1475 kilométer után Bardonecchia-ba beérkezve egy Ducati Multistrada 1000DS motorral. A nyereménye egy Ducati Multistrada 620 motorkerékpár volt. A második helyen 52 ponttal Alessandro Severi végzett BMW GS 1200R-rel, a hermadik pedig Enrico Corbani lett egy Ducati 996-on 46 ponttal.

A Centopassit 2006-bam negyedik alkalommal rendezte meg a bolognai Dream Engine. 150 motoros vett részt rajta a következő országokból: Olaszország, Franciaország, Németország, Ausztria, Belgium, Anglia, Hollandia, Spanyolország, Svájc, Luxembourg, Görögország és az USA.

A mezőny Nizzából indult és a verseny bázisa Bardonecchia volt, ahol az ügyességi szakaszokat tartották.

A Centopassi fő szponzora a Z Zegna férfi illatszer gyár, emellett technikai partnerei pedig a Ducati Motor, az Iveco, a Bardonecchia Common és a Tucano Urbano.

 Kapcsolatfelvétel

Dream Engine

Tel. +39 051 6494776
www.centopassi.com – info@centopassi.com

Sajtó Dream Engine:
Elisa Maria Cerra – Tel. +39 051 6494776 – e-mail: elisamaria.cerra@dreamengine.it

Sajtó Ducati Motor:
Massimo Davoli – Tel. +39 051 6413668 – e-mail: massimo.davoli@ducati.com

 A Centopassi 2006 útvonala

Az alábbi útvonaltervek profi endurosok által megtervezett, Nizzából induló, 3 napos, Bardonecchia bázisú csillagtúra adatai. Ezt majd még elővesszük később egy túrához, mert valószínűleg érdekes tippeket kaphatunk belőle.

NICE-BARDONECCHIA (318 KM)

Nizza – La Trinitè – Contes – Col Chateauneuf Villevieille – St. Martin du Var – Beuil – Isola – Colle della Lombarda – Pratolungo – Colle della Maddalena – Col de Vars – Briançon – La Vachette – Col de l’Echelle – Bardonecchia.

BARDONECCHIA-BARDONECCHIA “COLLE DELL’AGNELLO” (394 km)

Bardonecchia – Susa – Colle delle Finestre – Balboutet – Perosa Argentina – S. Secondo in Pinerolo – Bricherasio – Paesana – Saluzzo – Dronero – Elva – Col de Sampeyre – Colle dell’Agnello – Moulines en Queyras – Col de l’Izoard – Briançon – Col de Mont-Genevre – Cesana – Bardonecchia.

BARDONECCHIA-BARDONECCHIA “MARATHON VANOISE” (428 km)

Bardonecchia – Oulx – Cesana – Claviere – Briançon – Col du Lautaret – Col du Galibier – Col du Telegraphe – St. Michel de Maurienne – Pontmafrey – Montvernier – Col du Chaussy – Col de la Madeleine – Beaufort – Col du Meraillet – Cormet de Roselend – Bourg St. Maurice – Col de l’Iseran – Lanslevillard – Col du Mont Cenis – Susa – Bardonecchia.

BARDONECCHIA-BARDONECCHIA “ALPE D’HUEZ” (326 KM)

Bardonecchia – Col de l’Echelle – La Vachette – Briançon – Col du Lautaret – Mizoen – Clavans le bas – Clavans le Haut – Col de la Sarenne – Alpe d’Huez –– La Gard – Le Sables – La Voute – Le Rivier d’Allemont – Col del la Croix de Fer – St. Jean d’Arves – Belleville – Col du Mollard – Villargondran – Le Bochet – Lfreney – Forneaux – Modane – Aussois – Sardieres – Lanslebourg – Col du Mont Cenis – Susa – Gravere – Chiomonte – Bardonecchia.

 A Centopassi 2005 útvonala

Szakasz

Útvonal

1

Nice-Oulx

Nice – Gorges du Cians – Guillaumes – Col de la Cayolle – Barcellonette – Col du Vars – Guillestre – Col d’Izoard – Briançon – Col du Montgenevre – Cesana Torinese– Oulx

2

Bardonecchia / Cesana Torinese (“Marathon” szakasz)

Ez a nap két lehetőséget tartalmaz, egy nehezebbet és egy könnyebbet kevesebb gyakorlattal rendelkező vezetőknek.
Bardonecchia – Col de l’Echelle – Briançon – L’Argentiere la Besse – Col du Vars – Jausiers – Col de la Bonette – Isola – Col de la Lombarda – Vinadio – Demonte –
1) nehéz: Barcia – Colle dei Morti – Elva
2) könnyű: Borgo San Dalmazzo – Dronero – Elva
– Col de Sampeyre – Colle dell’Agnello – Chateau Queyras – Col du Montgenevre – Cesana Torinese

3

Bardonecchia-Bardonecchia

Bardonecchia – Col de l’Echelle – Briançon – Col du Lautaret – Col du Galibier – Col du Telegraphe – Montvernier – Col du Chaussy – Col de la Madeleine – Bourg St. Maurice – Col de l’Iseran – Lanslevillard – Col du Mont Cenis – Susa – Bardonecchia

4

Bardonecchia-Bardonecchia

Bardonecchia – Susa – Col du Mont Cenis – Lanslebourg – Modane –Saint M. de Maurienne – Col du Mollard – Belleville – Col de la Croix de Fer – Alp d’Huez – Col de la Sarenne – Clavans – Col du Lautaret –La Vachette – Col de L’Echelle – Bardonecchia

 

 Egyéb endurosoknak ajánlott  rally események

 

Ajánlott linkek

URL

Heroes Legend http://www.heroeslegend.com

Párizs – Dakar

LDC Rallye http://www.LDC-rallye.com

5000 kilométer a Szaharában

Tuareg Rallye http://www.tuareg-rallye.com

2500 km a spanyolországi Almeirából Afrikába és vissza

EnduRoMania http://www.enduromania.net

Endurozás Romániában

Agárdi György, 2007. január 12.

Még nincs komment.

Szólj hozzá!