A Motorszigettel Marokkóban
Categories: Események
Nagy Marokkói Túra a Motorsziget Kft. Szervezésében.
2009. február
Előzmények: Különös ország ez a Marokkó. Minél több oldalról nyersz betekintést, annál erősebb késztetést érzel arra, hogy visszatérj. Ez már az ötödik alkalom volt, hogy téli túráink során összefogtuk a télen is motorozásra vágyó motorosokat. Egyre erősebb igény jelentkezett az előző túrák résztvevőinek részéről arra, hogy szervezzünk egy olyan nagy körutat Marokkóban, mely tényleg sokoldalúan képes bemutatni ezt a szép országot.
Szempont volt, hogy ennek a túrának mindenképpen több és más élményt kell, hogy nyújtson, mintha valaki elmegy egy buszos útra.
Már az az érzés is csodálatos, hogy amikor otthon havat lapátolnak honfitársaink, mi oázisról oázisra motorozunk a saját motorjainkkal, és frissen facsart narancslével vagy menta teával oltjuk szomjunkat s közben végig kóstoljuk az összes helyi különlegességet. Különben is jó dolog ha az unokáknak tudunk miről mesélni majd a kandalló előtt.
Előző túráink során Malagáig szállítottuk le a motorokat és kb. felét Spanyolországban másik felét Marokkóban motoroztuk le az általában 10-12 napos túráinknak.
Aki foglalt már magának szállást annak nem kell ecsetelnem mennyire népszerűek voltunk amikor előterjesztettük igényeinket, miszerint a 14 napos túrán 12 helyen szállunk meg, mindenütt kérünk reggelit és vacsorát, valamint garázst a motorjainknak. ’Soha ne add fel,’ lebegett a szemünk előtt végig a szervezés alatt, s végül is előző években szerzett kapcsolatainknak és tapasztalatainknak köszönhetően sikerült lefixálni mindent.
A csapat menetrendszerinti repülője Casablancába érkezett, mi egy héttel előbb indultunk, hogy időben leérjünk a motorokkal. Időbeni rátartásunk nem volt hiába való, Gibraltárnál három napot vártunk az átkelésre, mert a vihar miatt nem futottak ki hajók.
Itt még keményen működik a potyázás intézménye.
Motorjaink és csomagjaink lepakolása , valamint az óceánparti szállodánkkal való ismerkedés, után a koraesti lüktető és nyüzsgő Casablancába vetettük magunkat.
II. Hasszán mecset. A teteje néhány perc alatt nyitható és egyszerre 25 000 hivő tud bemosakodni és szertartását elvégezni.
Minden részletében gyönyörűen kidolgozott.
Mecset részletek belülről
Másnap délután indultunk Rabatba. Rabatban igazi embert próbáló a forgalom.Rabati érkezésünk alkalmával is menta teával fogadták a csapatunkat.
Rabatból következő állomásunk felé Fes irányába vettük az irányt. Még láttuk a február elején lehullott özönvíz nyomait, sok helyen még az autópályák is teljesen víz alatt voltak.
Fes-ben könnyen utazhat az ember néhány száz évet vissza az időben, csak el kell mennie az óvárosba. A bőrt is ugyanúgy készítik, az árukat is azokkal a módszerekkel szállítják mint ötszáz éve.Ez a része a túrának nagy valószínűséggel értékrend helyre rakó terápiaként is beváltaná a hozzá fűzött reményeket.
Bőrfeldolgozó látképe.
Kemények a körülmények.
Fes-i szállásunk előtere
Másnap szép napos időben vágtunk neki az atlasz hegyeinek. Várakozáson felüli volt, látványban és hőmérsékletben is. Felkészültünk, így nem fáztunk a délutáni +2 fokos hőmérsékletnél sem.
Atlasz
A Korelnök megterít
Vándor, 100 km-re mindentől, a kősivatagban.
Itt örülnek még egymásnak az emberek. Ezek a pásztorok kb 10 km-t gyalogoltak csak azért hogy emberekkel találkozhassanak és üdvözölhessenek bennünket.
Látvány útközben
Szállásunk egy Kasbah-ban, az Atlasz és a Szahara között, 1800 méter magas fennsíkon, páratlan kilátással az Atlasz hófedte hegyeire, és az égő fa illatával, a jó meleg kandallóval fűtött társalgóban.
Következő reggel jégmentesítettük motorjainkat, majd útnak indultunk Marokkó délkeleti csücskébe a Líbiai határ mellé, ahol is a Szaharában várt ránk egy tuareg sátortábor.
A fennsík mélyedéseiben megült felhőkön való áthaladás is külön élmény volt
Útközben az atlasz vonulatait elhagyva gyorsan emelkedet a hőmérséklet, így itt már 25 fokban motorozhattunk, s bizony nem esett rosszul az oázisokban kínált menta tea.
Kilátással az oázisra
Útba ejtettük El Rassidát, a régi tevekaravánok által járt útvonalak egyik legfontosabb állomását, valamint Erfund-ot, azt a helyet ahol Rejtő Jenő a légiós könyveinek nagy részét írta.
Délután, egy helyi nomád vezető segítségével könnyen megtaláltuk sátortáborunkat a dűnék között. A szilárd úttól 18 km-t tettünk meg sivatagi ösvényeken, de nem volt senkinek problémája, pánnal vagy VTX-el is leküzdhető volt a terep, bár nem ártott a figyelem. A látvány és a környezet hatására szinte eufólikus állapotba kerültünk, pedig az esti dobos, táncos vacsora, a verőfényes csillagos éjszaka, valamint az hogy egy kora hajnali tevekaraván túra végén, végére járhattunk egy mende-mondának, miszerint felejthetetlen élmény a Szahara dűnéi között végig nézni egy napfelkeltét, még ezek után következtek.
Sátortáborunk a szaharában,
Dobosaink feszítik a bőröket.
Tevegelés az éjszakai sivatagban.
Napfelkelte, váltott járgányaink parkolása
Fényeskezű barátunk
A tuaregek így szánkóznak
Az étkező sátor belseje
Kifogástalan és nagyon hangulatos volt a tuaregek sátraiban aludni. Tartottunk tőle hogy a nagy hőingadozás miatt fázni fogunk éjszaka, de olyan jól elláttak bennünket takarókkal hogy senki sem fázott. Tisztálkodási és WC problémák sem voltak, nem tudjuk hogy hogyan, de megoldották, volt víz a sivatagban is.
Miután helyi vezetőnket haza motoroztattam, elindultunk következő sivatagi szállásunk felé, mely Zagorától délnyugatra kb. 110 km-re, a sós sivatagban volt. Ez volt az egyetlen, az út során ahová nem tudtunk végig bemenni a motorjainkkal. Profi tudás és hard enduró kellett volna hozzá, meg az az igazság hogy nem küzdeni jöttünk. Itt egy kasbah-ból átalakított hotel / régi erődszerű épület/lezárt garázsában hagytuk motorjainkat, és Toyota terepjárókkal mentünk be a sivatagi szállásunkig. Ez egy teljesen más típusú sivatag volt, itt nem voltak hatalmas sárgásbarna homokdűnék , de volt megszámlálhatatlan néhány pálmafából álló kis zöld sziget, fehér homokkal. Különösen tetszett a merengőjük. Ez egy homok domb, szőnyegekkel, kispárnákkal és többszázéves olajfákkal. Csak kortyolgatod a menta teádat, neki dőlsz párnáddal az olajfának, hallgatod a csendet és csak jönnek a gondolatok… Agyag- kunyhókban aludtunk, ami megint nagyon stílusosra sikerült, a sok szállodai szállás között, kifejezetten felüdülés volt.
Sivatagi pub.
Elmélkedő
Sivatagi házaink
Séta
Napfelkelte a sós sivatagban
Másnapi ébresztőnk után, sivatagi barangolásunk során rá kellett jönnünk, ez az a hely ahol hallható a csend. Nagyon megnyugtató hely. Szívesen maradtunk volna még, de sajnos tovább kellett mennünk. Qarzazate-ben volt szállásunk az napra, úgyhogy kényelmesen ismét az Atlasz irányába indultunk. Közeledvén megállapítottuk, hogy abszolút hihető az, hogy a csillagok háborúját itt forgatták.
Valahol az Atlaszban
Ritka alkalmak egyike, két éjszakára maradtunk, így másnap túrázhattunk a környező hegyekben, megnéztük a Dades völgyét és a Turda szorost. Mind kettő lenyűgöző.
Dades völgye
Turda szoros
A szoros bejárata
Qarzazate és Agadír között találkoztunk nomádokkal akik állataikkal vándoroltak a kősivatagban. Elöl mentek a birkák, utánuk a kecskék, szamarak, tevék és végül az emberek.
Nomádok vándorlása
A folyók gyakran keresztezték utunkat
Fennsík
Fára mászó kecskék
Egy szoroson átérve a kopár vidék egycsapásra átváltozik, zöldelő hegyoldal, pipacsos, virágos rét fogadott bennünket + 31 fokos hőmérséklettel, és kecskékkel a fák tetején, mindez 2009. Február végén. Ha nem vagyok ott lehet hogy mosolyognék rajta. De ott voltam!!! Igy is mosolygok, de nem a kétely húzza mosolyra a szám. Még a nyugdíjas korhatárt már jócskán átlépet motorosaink is kurjongattak elszabadult jókedvükben. Több is volt, tisztelet nekik, ugyanúgy helyt álltak mindenhol, mint bár melyik fiatalabb évjáratú túratársunk. Azt hiszem titkon mindannyiunk vágya, megélni ezt a kort és csak motorozgatni ha ahozz támad kedvünk. Ezen a napon Agadirban volt szállásunk az Óceán parti üdülővárosban. Ez megint egy más világ volt, számtalan szállodával, lüktető forgalommal, és sok emberrel.
Agadir Este
Másnap túránk első és egyetlen esős napja, a helyiek örültek, mi kevésbé. Indulás következő állomásunkra Essauria-ba. Nagyon stílusos tiszta szálloda, rendkívül segítőkész személyzettel, gyönyörű óváros és kikötő, felejthetetlen haltálak vacsorára.
Essauriai kikötő
Föld alatti vízgyűjtő
Haltál
Indulás előtt Essauiriában
Marrakesh felé vettük az úti irányt, ahol ismét két napot leszünk. Tapasztalatból tudom, hogy a duplája is kevés annyi a látnivaló. Kultúra éhség, vásárlási szenvedély mind kezelhető itt, a lehetőségek adottak.
Amit mindenképpen meg kell nézni az a holtak tere, a rengeteg kígyóbűvölővel dobossal, táncossal mesélővel, és árussal, a bahia palota és az óváros Ha az óváros falát körbe akarjuk járni vegyünk túrabakancsot, mert több mint 25 km hosszú. Ide kötöznek le a gólyáink télen, tele van a városfal velük.
Holtak tere
Fotó a térről
Marakeshi zenészek a Holtak terén
Bahia palota
Víztározó az Atlaszban
Marakesh után utolsó és egyben kezdő állomásunk Casablanca következett. Városnézés, medina látogatás, búcsúvacsora élőzenés hastáncos mulatsággal.
Rendkívűli gyorsasággal telt el a két hetes túránk, megközelítőleg 3300 km-t motoroztunk, elég szélsőséges forgalmi és útviszonyok mellett, szerencsére sem baleset sem műszaki hiba nem nehezítette utunkat. A résztvevők, akik őszintének tüntek, elmondásuk szerint nagyon jól érezték magukat, és élményekkel feltöltődve érkeztek haza.
A túra bekerülési költsége egy motoros részére 385 000 Ft volt. Ez tartalmazta a motor leszállítását és vissza szállítását Casablancáig, a motorok szállítási biztosítását, A repülőjegyet illetékekkel, 13 éjszakára szállást reggelivel és vacsorával. valamint a túravezetést, és az érkezés estélyén igény szerinti mézespálinka adagokat.
Képek és szöveg: Spanyol, 2009. március 30.
Hasznos blokk |
1. nap: Budapest – Párizs – Casablanca:
Találkozás a Ferihegy 2A Terminálon. Elutazás menetrendszerinti járattal Budapestrıl Casablancaba, párizsi átszállással. Érkezés Casablancaba, majd transzfer a szállodába. Szállás és vacsora Casablancaban.
2. nap: Casablanca-Rabat:
Reggeli után egyéni városnézés Casablanca-ban. A filmek világából ismert, különleges atmoszférájú városban megtekinthetjük: az Anfa villanegyedet az Atlanti-óceán partján, a II. Hassan mecsetet kívülrıl, mely a világ harmadik legnagyobb mecsete (ha lehetıség engedi, fakultatív látogatási lehetıség belülrıl). Az ajánlott városnézés során eljutunk a királyi palota körzetébe, érintjük az Arab Liga parkját, valamint az V. Mohamed teret és az Egyesült Nemzetek terét, ahol a névadó „Fehér Házat” az egykori kormányzósági épületeket láthatjuk. Továbbutazás Rabatba. Szállás és vacsora Rabatban.
3. nap: Rabat-Fes:
Reggeli után egyéni városnézés Rabatban. E virágzó és rendezett város látnivalói között szerepel az Oudayas-i Kasbah, a Hassan torony háttérben a hihetetlen kék óceánnal, továbbá az V. Mohamed mauzóleum, a királyi palota és az azt körülvevı tér, a Mechouar. Városnézés után továbbutazás a legısibb királyi városba, Fesbe. Szállás és vacsora Fesben.
4. nap: Fes-Erfoud-Merzouga:
Reggeli után továbbutazás az egykori légiós településen, Erfoudon keresztől Merzougaba. Erfoud a tafilaleti oázisok kapuja. Esti órákban érkezés a Merzouga oázisba, ahol az éjszakát berber sátrakban töltjük el. Szállás és vacsora Merzougaban.
5. nap: Merzouga-Erfoud-Zagora:
Reggeli után elindulunk az utunk során érinthetı legdélibb oázisvárosba, Zagorába, mesebeli kis utakon, délfelé. Szállás és vacsora berber sátrakban, Zagoraban.
6. nap: Zagora-Ouarzazate:
Reggeli után utazás az 1160 méteres magasságban fekvı Ouarzazateba, a Magas-Atlasz berber fıvárosába. Szállás és vacsora Ouarzazateban.
7. nap: Ouarzazate-Tinerhir-Ouarzazate:
Reggeli után látogatás a fenséges pálmaligetek mögött húzódó Tinerhirbe. Esti órákban visszatérés Ouarzazate-ba. Szállás és vacsora Ouarzazateban.
8. nap: Ouarzazate-Taroudant-Agadir:
Ouarzazate-ból indulva hamarosan elérjük a Világörökség részét képezı, filmekrıl visszacsengı Ait ben Haddou ksart, mely napjainkban mindössze 3 családnak ad otthont. A délelıtt folyamán a Magas-Atlasz látványos csúcsainak árnyékában haladunk a termékeny Souss-síkság felé. Napok óta nem láttunk annyi ápolt gyümölcsöst, narancsligetet, mint a Taroudant felé vezetı úton! Feltőnnek az elsı argana fák, ahol – ha szerencsénk van – megpillanthatjuk a kistestő kecskéket a fakoronán. Taroudant vaskos, vörös falai Marrakesh-t juttatják eszünkbe. Csakhogy a piaci nyüzsgés helyett ligetekben gazdag, jómódú kisvárosba érkezünk. Az egykori szultáni palota ma szálloda. Egy tea erejéig kihagyhatatlan megálló. Az üdítı percek után narancsültetvények mentén továbbhaladva feltőnik elıttünk újra az óceán, s a pihenést, szórakozást nyújtó fehér Agadir. Szállás és vacsora Agadirban.
9. nap: Agadir:
Reggeli után rövid városnézés keretében megismerkedünk a kikötı, a portugál erıd és a souk-negyedekkel. A nap további részében szabadprogram Agadirban. Fakultatív program lehetıség: Massa Safari. Szállás és vacsora Agadirban.
10. nap: Agadir-Essaouira:
Reggeli után továbbutazás Marokkó egyik legszebb tengerparti városába, Essaouiraba, amely Mogador néven vált ismerté a XVI. században. Napjainkban a portugál erıd, és bronzágyúi mesélnek a viharos múltról. Szállás és vacsora Essaouiraban.
11. nap: Essaouira-Marrakech:
Reggeli után továbbutazás Marrakech felé. Szállás és vacsora Marrakechben. Fakultatív program lehetıség: Fantázia est „Chez Ali”.
12. nap: Marrakech:
Reggeli után Marrakesh, a ,,Dél gyöngyének,, megtekintése. A ,,vörös várost,, a XI. században alapították az Almoravidák. Ez a dinasztia csodálatos palotákat és kerteket hagyott Marrakeshre. A program elsı fele a Szadida sírok, a Bahia palota, a Menara kert és a Koutubia mecset megtekintésébıl áll. A délután során ismerkedés a szukok varázslatos keleti világával, majd a híres Jemma El Fna téren, a mesemondók, kígyóbővölık, tőznyelık, akrobaták és utcai pecsenyesütık forgatagának, és a tér Ezeregyéjszaka meséibe illı nyüzsgésének felfedezésére nyílik lehetıség. Este visszatérés a szállodába. Vacsora, szállás Marrakeshben.
13. nap: Marrakech-Casablanca:
Reggeli után szabadprogram, délutáni órákban továbbutazás Casablancaba. Szállás és vacsora Casablancaban.
14. nap: Casablanca-Párizs-Budapest:
Reggeli, majd transzfer a casablancai repülıtérre. Hazautazás menetrendszerinti járattal Budapestre, párizsi átszállással. Érkezés Budapestre a Ferihegy 2A Terminálra.
Bekerülési költség: Motorosoknak 385.000,- Ft (motoros+ 1 motor) , Utasnak: 340.000,- Ft. 14.nap,13 éjszaka, ebből 11.éjszaka szállodában, 2. éjszaka berber sátortáborban. Minden szálláson reggelivel és vacsorával. Igény esetén egy egész délutános sivatagi dzsip szafari és és egy berber erődben megrendezett táncos mulatság is megszervezhető, ahol a helyi italok és ételek javát lehet megkóstolni. Ezeket 20.000,és 13.000,- Ft-os áron kapjuk meg az irodától.
További ajánlatok |
További tervezett túráink 2009-ben.
Erdély 2009. Május 28-junius 01. 5nap 4 éjszaka. Fél panzióval bekerülési költség: 25 000 Ft
Nord kapp 2009. június 14-28. 14 nap 13 éjszaka önellátó
Erdély 2009. Augusztus 19-23 5 nap 4 éjszaka Félpanzió bekerülési költség 30 000 Ft
Szardínia-Róma 2009.Szeptember 13-26. 14 nap 13 éjszaka Önellátó. 99 000 Ft
Szardínián 7 éjszaka tengerparti apartmanokban, két tranzit szállással és két Római szállással, kabinos hajójeggyel.
Spanyolország 2010. Január közepe 12 nap Önellátó Motoros 250 000Ft
Szállás, repülőjegy, leszállítás, Túravezetés Utas 210 000 Ft
Marokkói körút 2010. Február Közepe. 14 nap 13 éjszaka Motoros 450 000 Ft
Szállás félpanzióval, repülőjeggyel, szállítással, túravezetéssel Utas 400 000 Ft. Ha valaki a 2010 év februárjában velünk kíván tartani, az már most jelentkezzen, mert 9 motort tudunk leszállítani, és még 5 helyünk van. Sajnos 2009-ben is többen lemaradtak a kései jelentkezés miatt.
Információ és jelentkezés: |
Ez a hirdetmény 2009. március 31-én jelent meg a motorostura.hu lapon.
Volt szerencsém részt venni, többek között ezen a Motorszigetes túrán is. Igazi nagy kaland volt, minden perce új éményt hozott. Kimelném a kitűnő szervezést és túravezetést, és azt hiszem a résztvevők nevében is mondhatom: SZÉP VOLT TIBI , KÖSZÖNJÜK!!!
szia,szeretnénk jelentkezni a 2009-es nordkap vagy 2009-es korzikai túrára.hol tehetjük meg?hol tudhatunk meg részleteket?