A motor téli tárolása
Categories: Tippek trükkök
A következő néhány tippet érdemes követni, amikor a mocit elteszed telelni, hogy aztán tavasszal az első napsütésnél megint repülhess vele. Ha követed a tanácsokat, a motor élettartama is megnő.
Takarítsd le a gépet
Alaposan pucold ki és nézd meg minden működik-e rajta. Ha szükséges, ilyenkor vidd el a szervizbe. Ősszel és télen a műhelyekben kevesebb a munka, hamarabb elkészülnek a javításokkal, mint tavasszal, a szezon kezdetén.
Olajcsere
A fáradt olajat ereszd le, önts friss olajat a motorba és cseréld ki az olajszűrőt. A szennyezett, használt olaj korróziót okozhat. Az olajcsere után járasd a motort egy kicsit terhelés mentesen, ettől az olaj jól eloszlik a hengerekben.
Tank
A tankot töltsd fel szinültig üzemanyaggal, hogy ne rozsdásodjon. Ez műanyag tanknál nem játszik.
Gyertyák
A gyertyákat csavard ki, tisztítsd meg és a hengerekbe tölts egy kevés friss olajat mielőtt visszacsavarod őket.
Lánc
Láncsprayt, vagy egyéb állagmegőrző anyagot használj a lánc és a fogaskerekek kezelésére.
Hűtőrendszer
Ha a motort hidegben is fog állni, akkor gondoskodj róla, hogy megfelelő hűtőfolyadék legyen benne. A kutaknál kapsz -30 fokig fagyálló hűtőfolyadékot. Két évente javasoljk kicserélni a hűtőfolyadékot.
Akkumulátor
Az akkumulátort hűvös, száraz helyen kell tárolni és 6-8 hetenként tel kell tölteni. A töltőáram ne haladja meg az akkumulátor kapacitásának egytized részét. (14 Amperórás akkumulátor kapacitás mellett 1,4 Amper legyen maximum a töltőáram.) A savutántöltést bízzuk a szervizre. Az akumulátor rendszeres téli töltését is elvállalják a legtöbb szervizben. Ha nincs erre alkalmas töltőd, a motort járasd egy keveset hetente – két hetente.
Gumik
A gumikat tehermetesítsd hosszabb tároláshoz. A motort bakold fel, ha lehet úgy, hogy egyik kereke se érje a födet. A nyomást csökkentsd le fél-egy bárral a tároláshoz.
Burkolólemezek
Használj korrózióelleni folyadékot a motor letakarításához. A krómozott felületeket polírozóanyaggal érdemes kezelni, de nem kell polírozni. A gumi és műanyag alkatrészeket szilikonnal kezeld. A rozsdásodó felületekret olajos ronggyal kezeld.
Ponyva
Ha ponyvát használsz, ügyelj arra, hogy a motor ne nedvesedjen és rendesen szellőzzön. Hidegben a ponyva nedvesedik
Bőrholmik
A bőrcuccokat a hosszabb tároláshoz az erre szolgáló olajjal érdemes kezelni. A zsírral vigyázni kell, mert nem hagyja a bőrt szellőzni és hamarabb válik porózussá. Egyes bőrtipusok, mint például a velúr nem olajozhatók, ezeket csak bőrradírral lehet tisztítani. A ruháknál gondolj a rovarmentesítésre is a hosszabb tárolásnál.
Agárdi György, 2004. december
Sziasztok , téli tárolás után kicsit leeresztett az első kerék , nem volt tehermentesítve , és most hogy raktam bele 2.5 bart mintha ütne menet közben!!! Van valami megoldás? Csak nem kuka a gumi? Segítsen valaki!! Előre is köszönöm!
Sziasztok! Kinek van SUZUKU RG 80 GAMMA típusú motorja?
Az inditás helyett hetente fordits a kereken egy félkört a leg-
magasabb fokozatban.Akksit mindig vegyétek ki és tölcsdfel.
A kifufogot dugjátokbe /mezögazdasági bolt,hordo dugo/.A hátso
kekeket bakoljátok fel az elsött 3,5bár FELFUJNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2-3hetes inditás nem a legjobb!!!!!Régen én is ezt csináltam!!!!
Lassu forditással a dugott széppen lehet keni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kine vegyétek a gyertyát,nem 20évre tárolod!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Besi!
szerintem nem kell…..
A legjobb megoldás ha 1-2-3 hetente kimész és beröffented….
Egyrészt átcirkulálódik a vér(olaj), másrészt a benzingőz hiányod is kielégíted:-)
ez a tipikus fejben túrázás:-)
Ráülsz a motorra, járatod egy kicsit, néha néha, meg-megrándod a gázkart…..
Egyrészt nem tömödik el, másrész töltesz az aksira (én beviszem a lakásba amúgy – ilyenkor visszateszem, majd kiveszem….harmadrészt reménykedsz hogy elszalad a tél:-)
Sziasztok,
a motorterbe ontott olajra miert van szukseg?
Masik kerdes: iden ugyan beindult a motorom de nagyon csunyan szolt, mert az egyik henger nem mukodott. El volt ugyanis tomitodve egy alapjarati fuvoka. A szerelo srac azt mondta telire elrakas elott erdemes a benzint leereszteni a karbibol hasonlo esetek elkerulese vegett. De errol valahogy sehol sem olvastam. Vagy ez annyira nyilvanvalo?
Köszi! 🙂
Mondjuk gondolhattam volna rá…
Középsztenderdre állítod és az első villa alá annyi téglát teszel a kerék mellett, hogy a gumi ne érje a padlót. Túlzásba azért nem kell vinni. A mai gumik már nem deformálódnak annyira a tárolás során, mint a régiek.
Sziasztok,
Egy egyszerű kérdésem lenne, mégpedig az, hogy hogyan tudom úgy felbakolni a gépet, hogy egyik kereke se érje a földet, ne legyen rajta terhelés?
Megoldásokat várok…:)
Köszi, sziasztok.
Tiszteletem! A motor téli tárolásához szeretnék hozzászólni. Ismereteim szerint a gumik nyomását télen felére kell csökkenteni (természetesen hosszabb leállás esetén és nem használat közben). Lehet, hogy helytelen amit mondtam, mert én P10es Pannóniában gondolkodom és nem az ilyen újabb gépekben.