A Csépa – Gabcsikovo kör

Reggel 6-kor keltünk és 7-kor elindultunk. Csépa után Tiszakürt, Bogaras felé vettük az irányt a tempónk 110-120 km/h körül volt.


Szirom Tamás …


… és tesója.

A Bogaras után a 44 számú főútra fordultunk, amin végig mentünk Kecskemétig, itt a nagy forgalmat elkerülve az M5-ös autópálya felé vettük az irányt. A szerencsénknek köszönhetően nem tudtunk róla lehajtani az 52 számú főút felé Dunaföldvár irányába, hála az útburkolat javítóknak. Így fel kellett mennünk Lajosmizséig mire végre elhagyhattuk az autópályát. Így visszamentünk Kecskemétre és ott Dunaföldvár felé vettük az irányt.

Fülöpháza előtt egy LUKoil benzinkútnál megálltunk tankolni. Innen tovább mentünk Dunaföldvárra. Dunaföldvárnál a hídról le kell térni az első lehetséges alkalomkor, itt olyan mintha egyenesen letérnénk az útról. Lényegében itt erről van szó.

Egy Lámpás kereszteződéshez érintünk, itt jobbra kell fordulni, majd az út végén vagy egy kanyar tábla jelzi, hogy Balaton itt a kanyarnál jobbra kell fordulni át a városon keresztül. Dunaföldvár végén Stop tábla itt balra megyünk majd, Seregélyes felé vesszük az irányt – ez a 63-as út. Seregélyes után Székesfehérvárnak. Székesfehérváron át kell menni és Győrnek kell tartani a 81 számú út felé.

Győrbe beérve a 14 számú utat kell, keresni Vámosszabadi felé itt határátkelő van úgyhogy, ha el is rontanák egy járó kelőt megállítva is meg tudjuk kérdezni, hogy merre kell menni. Győr táblát elhagyva ki van írva Mosonmagyaróvár, Héderváry kastély jobbra erre kell menni. A települések erre felé Győrújfalu, Győrzámoly, Dunaszeg stb. Dunaszegnél a Mosoni-Duna fut, mellettünk ez nagyon szép látványt nyújt, csak egy kerékpárút választ el minket tőle.


A Héderváry kastély ma négy csillagos szálloda

Hédervárra beérve a Kossuth Lajos utcán találjuk meg a Héderváry kastélyt tábla jelzi (nem lehet elrontani). Parkolója van, szép nagy park öreg fákkal. Körbe járni körbe tudjuk, de sajnos átalakították Kastély szállóval így megnézni belülről nem lehet. Vagy csak nekünk nem engedték meg.

Hédervár után Lipót felé kell menni, utána Püski majd Halászi. Itt jegyzem meg Halászitól Dunakiliti felé kell menni, van egy balos kanyar és épp a kereszteződésben van kitéve a tábla, hogy Dunakiliti felé balra egy kocsma melletti útra mutat. Mi ezt elnéztük és tovább haladva beértünk Mosonmagyaróvárra.

Rövid tanakodás után rájöttünk, hogy a kocsma melletti út lesz nekünk a nyerő. Dunakilitire beérve a Vízerőmű táblát kell keresni (ez jobbra lesz). Az úton haladva felérünk a gátra az út minősége olyan, mint a Kunmadarasi beton. Az út végén sorompó, konténerből kialakított kis hajlék fogadott bennünket. Egy 70 éves öregúr jött ki belőle. Illedelmesen köszöntem és megkérdeztem, hogy meglehet-e nézni az erőművet. Azt mondta igen csak vigyázzunk, hogy be lenne, essünk.


A Dunakiliti duzzasztómű és vízlépcső

Miután megnéztük a Duzzasztóművet elindultunk Mosonmagyaróvár felé és itt mégis tankoltunk. Mosonmagyaróvár után Győr majd Vámosszabadin át Szlovákia következett. A határátkelő üres volt Schengen óta (EU) tagországa lettünk így nincs hosszas várakozás, kígyózó sor a határok előtt. Vagyis is nem volt rá példa. Miután átmentünk a Dunán egy kereszteződéshez értünk itt jobbra kell fordulni és tábla jelzi, hogy Gabcíkovo 15 km. Medvedov az első falu, amibe belebotlunk útközben ezt követi Szap, Nádasd és végül megérkezünk Gabcíkovoba. Itt sem lehet eltéveszteni a Vízerőművet, ezt is tábla jelzi (ki van írva magyarul). A városon kívül esik az erőmű, de csodálatos látványt nyújt nekünk.

Parkoló van, csupán 30 korona a parkolás, de megéri csodás látvány tárul a kiránduló elé. Éppen mikor ott voltunk két hajó és lassan egy harmadik is megérkezett vártak arra, hogy tovább mehessenek.

 
 
Szint csökkentés folyamatban, megérkezésünk pillants

Egy óra nézelődés után hazaindultunk Győr, Székesfehérvár, Kecskemét útirányon át.

 Hasznos blokk

Nap

km

Útvonal

1

765

Csépa-Kecskemét-Dunaföldvár-Seregélyes-Székesfehérvár-Mór-Kisbér-Győr-Dunakiliti-Mosonmagyaróvár-Kimle-Hédervár-Győr-Vámosszabadi-Határátlépés Szlovákiába-Medvedov-Sap-Nárad-Gabcíkovo-Győr-Székesfehérvár-Dunaföldvár-Kecskemét-Csépa

A túra időtartama 16 óra volt.


Útvonal a magyar oldalon


Útvonal a szlovák oldalon

Bővebben Dunakilitiről:

www.vendegvaro.hu/dunakiliti_duzzasztomu

www.bosnagymaros.hu

Útvonaltervezés:

www.utvonalterv.hu

www.viamichelin.com

Költség:

Két és fél tank benzin fogyott el ennek költsége 14.000,- Ft volt

Szirom Tamás, 2010. március 9.

Tags:

6 hozzászólás to “A Csépa – Gabcsikovo kör”

  1. Feki április 28, 2010 at 10:47 du. #

    Biztos lehet még javítani a fogalmazásodon ,de azért nekem tetszett. Én Mosonmagyaróváron lakom és az általad leírt környékbeli utakat én is sűrűn bejárom….így jó volt olyan helyekről olvasni, amik ismerősek…..azért szép nagy túra volt így egy napra….gratula !

  2. Segesvári Csaba április 1, 2010 at 9:43 du. #

    Tamás, ez még ne vegye el a kedved. Azért mert 4-en hozzászóltunk, és mondjuk nem feltétlen pozitív dolgot írtun, attól még tök jó az írásod. És az útválasztás is tetszik. És hidd el, elolvasták vagy 600an, csak nem volt kedvük írni, ezért vagy azért. Szóval szerintem írj újabbat is, én biztosan szívesen olvasom. Üdv, Csaba

  3. szirom tamás április 1, 2010 at 12:37 de. #

    Első túraleírásom, gondoltam beküldöm, de ezek szerint kár volt

  4. HorneTom március 26, 2010 at 12:31 du. #

    A Mecsek. Az hiányzik innen. 🙂

  5. HorneTom március 26, 2010 at 12:29 du. #

    Örülök hogy újabb magyarországi tájak kerülnek fel az oldalra. Mondjuk a leírás elég darabos, sok helyen sztem kevés – a környezetre vonatkozó – információval, de jó hogy a Mátra és a Bükk mellett új helyekről is hallunk. Ha egy kicsit mesésebbé alakítottad volna ezt a leírást, sokkal inkább élvezeted lenne olvasni.Üdv. Tom

  6. seges március 14, 2010 at 12:18 du. #

    Mindig lenyűgöz, amikor vmi a közutakra 110-120-as tempót ír. Az jut eszembe, amikor az 5-ös úton kifordult elém a bátya az utánfutós ladával. Mert ő megteheti. Én meg kikerültem.

Szólj hozzá!