Meghívó Délkelet-Európa Körútra 2011. június 24-től
Categories: Események
Délkelet-Európa Körút, Isztambul
2011 június 24 – július 3.
Üdv mindenkinek!
2010 augusztusában nem sikerült összehozni a megfelelő létszámot a túrához, így sajnos elmaradt. Most időben felteszem, hogy legyen mindenkinek ideje elmélkedni rajta. (lesz aki már olvasta vagy unja, de a tavalyi útvonal terv az alap – Bocs!)
1. nap (péntek) Ártánd – Kolozsvár (Cluj Napoca 150 km) –Nagyszeben (Sibiu 167km) |
Az a tapasztalatom, hogy az első napot mindig érdemes megnyomni. Ugyan nem kevés a 336 km (már aki ártándi). Reggeli indulás után a Királyhágón egy gyors fényképezkedés után leereszkedünk és a „megszokott” helyen bekapunk pár falatot a helyi Mic (ejtsd Mics)-ből. Gyakorlatilag sevapcici. (3 fajta húsból – jó esetben). Kolozsváron végre befejezték az elkerülőt, így gyorsabban haladhatunk. Innen irány Nagyszeben (Sibiu). Eredetileg úgy gondoltam, hogy a 7/C-én felmegyünk a volt Ceausescu villába megaludni, de ezt most elvetettem: Ha nagyon rossz az idő: köd eső, akkor teljesen felesleges felküzdenünk magunkat, és a másik oldalt leereszkedni, ahol az út minősége hagy némi kívánni valót maga után. Tehát rossz idő esetén az Olt völgyében lehet végig gurulni. Látványra az sem rossz, de természetesen a transfogarasi (7/C) úttal nem vetekedhet.
Transzfogaras
Nem ritka augusztusban sem a hó (Öcsém (Pisti) 2007-ben)
2. nap, kb. 350 km. |
Bulgáriába belépünk a Duna hídon keresztül és itt lesz a szállásunk is. Mivel útba esik Bukarest, megnézhetjük az Európa legnagyobb parlamentjét. „Elnöki palota” a volt elvtárs gigamániájának hű bizonyítéka. Russeban a Hotel Family tiszta, rendes szállás remek konyhával (és magyar étlappal!).
Bukarest, a parlament épülete
3-4. nap 300 km Nessebar- NaposPart |
Mivel itt két éjszakát leszünk, lehet strandolni és túrázni. Azért választottam a Napos Partot , hogy kényeztessük magunkat,a remek homokos parton. A szálloda vacsorával és medencével vár. Nessebarba hajókázva (v. sétálva) is átjuthatunk.
5-6. napok, 350 km, Isztambul. |
Egy igazi világváros, 11 millió emberrel. Kelet-Nyugat találkozása. Gyönyörű rendezett belvárossal. Látnivalók (Kék mecset, Boszporusz, Fedett Bazár, FűszerBazár, Topkapi Palota stb-stb.). Aki ennek nem olvas utána az …. magára vessen! Az út fénypontja!!!! Ez az egyetlen hely, ahol inkább a tömegközlekedést (légkondis villamos) ajánlom (vagy egy hangosabb kürt is megteszi csak nyomni kell!
A Bazárban minden megtalálható
7. nap, 450 km, Kavala. |
Hangulatos kis görög város.(egyes útikönyvek szerint a legszebb Hellén város). A képeken látszik a vár és a római vízvezeték. Útközben Rodostó (Telkigrad) is szóba jöhet.
8. nap kb. 300km Blagoevgrad (BG) |
Útba ejtjük a Rozsen-i kolostort , melnik borvidékét. A szállás elfoglalása után át lehet motorozni a Rilai Kolostorhoz (UNESCO- Világörökség része kb. 30 km)… hogy másnap ne kelljen ezzel időt vesztenünk.
9. nap kb. 480 km (220 autópálya). Belgrad, SRB |
Belgrád belvárosában egy hangulatos étteremben ill. hotelben lesz az „utolsó vacsora”, ahol az elmúlt 9 nap élményeit beszéljük át és lazíthatunk egy kicsit.
2009 nov.: „ Lonely Planet a nagyvárosok éjszakai életét vizsgálva top 10-es listájának élére tette Belgrádot.(2.Montreal,3.Buenos Aires)”
Megpróbálunk mindenhova 5-6 között oda érni, hogy legyen idő pihenni és átvenni a város hangulatát.
3 tenger (Fekete, Márvány, Egei) , 5 ország (Románia, Bulgária, Törökország, Görögország, Szerbia) 2 kontinens kb. 4000 km.
Hasznos Blokk: |
Árak:
Kb. 96.000 HUF (350. EUR , 275 es árfolyamon) 10 nap 9 éj.
A díj takarja a reggelit mindenhol, hogy ne kelljen éhgyomorral indulni, vagy a reggeli után kajtatni, továbbá vacsorát ahova későn érkezünk vagy szükséges. Tehát első este: Romániában, hogy egy kellemes vacsorázással egybekötött ismerkedés legyen. Ez azért tartom fontosnak, hogy egy kicsit összerázódjon a csapat. És a búcsú estén is kell közös vacsora, hogy „könnyes szemmel” és némi alkohol elfogyasztása után váljunk el egymástól. 9 reggeli és kb. 4-5 vacsora.(fél – félpanziós ellátás 🙂 Tartalmazza az ár továbbá: két ágyas fürdőszobás szobákat (illetve 1 db 3 ágyas is szóba jön, ha páratlanul vagyunk). Túravezetést 2 fővel.
Nem tartalmazza a biztosítást, üzemanyag és autópálya díjakat, TR-be a belépő vízum árát , kaja-pia, belépők stb. A kísérő-autó (safty car) költségeit (ha szükség van rá), akkor szétdobjuk. Tavaly 10.000 HUF volt 1 motor egy emberrel , illetve 18.000 HUF 1 motor 2 utassal. Ez a hátránya. Az előnye, hogy a csomagokat be lehet pakolni vagy ha az utas megfárad, akkor be lehet ülni utazni is, de leginkább a biztonság. Bármikor történhet valami (baleset, műszaki hiba – 2010-ben mind2) , akkor rugalmasan tud haladni tovább a csapat és nem teszi senki sem tönkre a többiek nyaralását (akár akaratlanul sem).
Jelentkezni lehet:
Szabó Zoltán
+36 (20) 988 9288
bikeman@bikeman.hu
Szabó Zoltán (Bikeman), 2011 október 23.
Mint ahogy az elozo hozzaszalsban is irtam , igeny eseten ket csoport lesz. De nem nagyon hajtok….. en sem. Orszaguton 90-100 autopalyan 120-130. Ezen az uton inkabb csak visszafele lesz palya. A cel mellett ugyanolyan fontos az ut (ha nem fontosabb), ezert meg-meg tudunk allni es nem kell izzadva tartani a tempot sem. Szoval nem kell agodni… Az utvonal pedig valtozatos es lenyugozo lesz. Gyonyoru termeszeti es kulturalis latnivalokkal gazdagon fuszerezve.
Tetszik az útiterv. Az öcsi Pistihez hasonló Yamaha xvs 1100-el motorozok (Pécs). Milyen sebességgel haladtok az utakon? mert utálok rohanni(110-120 max)
Mivel ketten vezetjuk a Turat eggyaltalan nem tartod fel a csapatot. Ket reszre osztjuk ugyanis azt. Elol a “gyorsabbak” (rutinosabbak) , azt En vezetem, illetve mogottunk a “lassabb” csoport, mellyet Pisti (az Ocsem) vezet. A tavokat is rovidebbre vettem. 3-400 km egy nap alatt kenyelmesen teljesitheto, gyakorlatlanabb vezetoknek is.A szalassokakkal nem szokott gond lenni. Tiszta es lehetoleg tagas szobak, nemi Luxussal (mini bar, TV) kb. 2-3 csillagosak. A kaja az mindig bosseges… Remelem , igy lesz most is…?! Biztos vagyok benne, hogy jol fogjatok erezzni magatokat. A Turaim soran, nem csak az utakra es a motorozasra figyelunk, hanem megnezunk minden , olyan termeszeti, kulturalis latnivalot , amellyet nem szabad kihagyni!!! Isztambul egyebbkent is a Kelet-Nyugat talalkozasa!!!
Szia Zoli,
Felesegemmel mennenk, de nincs nagy rutinunk. Nem tartjuk fel a csapatot? Milyen minoseguek a szallasok es az etel? Szeretjuk a jo dolgokat!!!
Sziasztok! Lassan itt a tavasz és a jó idő. Elő lehet venni a vasakat. A túrázásokat megszervezni.
Feltettem az Isztambult és azóta jött egy pár kérdés, azokat szeretném tisztázni , illetve még egy pár szót hozzáfűzni.
Tehát …. Belépő vízumot kell váltani. Ez magyar állampolgároknak 15 EUR és egy hónapig érvényes. A motor vezetőjének a járművének adatait beírják az útlevélbe és járművenként fizetni kell 10 EUR (jármű vízum) díjat (1 évig érvényes). Ezeket megválhatjuk belépéskor a határon. 4-5 ablakhoz kell szaladgálni, de aránylag gyorsan megy. (kb 1-1,5-óra 9-10 motornak, így is). Mint mondtam az időjárástól tettem, volna függővé, hogy az első napi szállásunk fent legyen a Transfogarason (Ceausescu villa) vagy Nagy Szeben belvárosában. Az egyik természeti látványosság , másik kulturális. Ezt megszavazhatja a társaság. A szerviz autó költségét fejenkénti lebontásban nem tudom megmondani. Az össz. költség kb. 150.000 HUF. (üzemanyag, útdíjak, vízum, bizt.). A bulgár tengerparton elképzelhető, hogy Sozopolba megyünk (és nem a Napospartra). Felmerült egy plusz éjszaka lehetősége (esetleg Görögben?,a Márvány tengerpartján?) , hogy legyen még egy pihenő nap. Megbeszélhetjük ezt is. A tavalyi túra tapasztalata alapján a társaságot (ha nagy a létszám), akkor ketté osztjuk. Sokkal gyorsabban fogunk haladni. (pl. határ átkelések, tankolások). Öcsém Pisti 4-5 éve járt (nagyjából) ezen az úton motorral, tehát Ő tudja hozni a másik csapatot a sor végén pedig (ismét) számítok Csabára (Csíkszeredáról). Többen kérdezték, hogy mennyire ismerem az utat. Hát igen…. Itt tisztázni kell, hogy ez nem egy hegymászás , ahol pontosan megmondom, hogy hova kell lépni , mikor hol kell váltani és megállni. A tudásom és tapasztalat alapján a lehető legváltozatosabb útvonalat állítom össze. Nem fogunk elmenni, olyan hely mellett amit Ne érné meg megnézni. Ahova megyünk, itt mind jártam, de nem (csak) ezeken az utakon közelítettem meg. Eltévedés , biztos, hogy lesz most is. Mindent elkövetek, hogy ezek minimálisak legyenek. A környéken a látványosságokat ismerem, tehát lehet alternatívák között választani (pl Rodostó helyett Edirne vagy Trója). Ha kérdés van szívesen válaszolok!!!
Én még mindig a tavalyi Ny-Balkán túráról ábrándozok! Hogy az milyen gyönyörű volt!
Sziasztok! A díj takarja a reggelit mindenhol, hogy ne kelljen éh gyomorral indulni, vagy a reggeli után kajtatni, továbbá vacsorát ahova későn érkezünk vagy szükséges. Tehát első este: Romániában, hogy egy kellemes vacsorázással egybekötött ismerkedés legyen. Ez azért tartom fontosnak, hogy egy kicsit összerázódjon a csapat. És a búcsú estén is kell közös vacsora, hogy „könnyes szemmel” és némi alkohol elfogyasztása után váljunk el egymástól. 9 reggeli és kb. 4-5 vacsora.(fél – félpanziós ellátás Tartalmazza az ár továbbá: két ágyas fürdőszobás szobákat (illetve 1 db 3 ágyas is szóba jön, ha páratlanul vagyunk). Túravezetést 2 fővel. Nem tartalmazza a biztosítást, üzemanyag és autópálya díjakat, TR-be a belépő vízum árát , kaja-pia, belépők stb. A kísérő-autó (safty car) költségeit (ha szükség van rá), akkor szét dobjuk. Tavaly 10.000 HUF volt 1 motor egy emberrel , illetve 18.000 HUF 1 motor 2 utassal. Ez a hátránya. Az előnye, hogy a csomagokat be lehet pakolni vagy ha az utas megfárad, akkor be lehet ülni utazni is, de leginkább a biztonság. Bármikor történhet valami (baleset, műszaki hiba – 2010-ben mind2) , akkor rugalmasan tud haladni tovább a csapat és nem teszi senki sem tönkre a többiek nyaralását (akár akaratlanul sem). Üdv:
Bikeman Zoli
Üdv Zoltán!
Nagyon tetszik a túra terv, szívesen csatlakoznék a párommal. Nekem egy Honda VT. 750 Shadow motorom van, nem tudom mennyire fér bele az elképzelésedbe. A költségeket egy kicsit bővebben ird le légyszíves. Üdv: Ferenc
Közérdekű kérdésem, hogy ez az összeg mit tartalmaz?
Ijj, nagyon tetszik, tavaly is lett volna hozzá kedvünk a párommal, de az időpont nem jó. 🙁 Augusztus második felében, szeptember elején van csak időnk túrázni ekkorát. 🙁
Az időpont már tuti? 🙂